Alfa Romeo Stelvio Forum banner
61 - 80 of 85 Posts
Ik denk niet dat het nodig is. Hij heeft een video die laat zien hoe hij de code alleen daarmee wist.
Ik denk dat het verplicht is voor elke auto die na een bepaalde datum in 2018 is geproduceerd

U moet de riem vervangen als u zich er niet prettig bij voelt. De service is om de twee jaar of 30.000 mijl vereist. Sommigen hebben langer gereden. Nadat de riem tot 60.000 km zonder problemen is gecontroleerd, is bij sommigen de riem gebroken omdat ze hem niet bij 30.000 km hebben vervangen. Wat is uw risicodrempel? Men kan de vereiste $3.000 uitgeven of een gokje wagen.

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik heb wel eens een betere auto gehad om in te rijden en ik heb Porsche, BMW, Merc etc. gehad en dit ding is een wapen. Het probleem met de aftersales is echter erbarmelijk. Ik heb de mijne in een vergelijkbare staat als de jouwe gekocht, maar de vorige eigenaar had hem verlaagd en spacers van Eibach geplaatst. Na een maand veranderde het hele gevoel van rijden van scherp en helder naar gewoon verschrikkelijk. Geen enkele dealer wilde er naar kijken, hoewel ik een verlengde garantie op de auto EN de Eibach-toevoegingen had. Het heeft me maanden en maanden gekost om de bodem te vinden van een lange lijst met problemen, die blijkbaar allemaal te wijten waren aan de “spacers”. Dus als ik een advies mag geven, is het om er gewoon in te rijden en ervan te genieten en alle aanpassingen over te laten aan het plaatsen van een auto-verfrisser of fluffy dice binnenin! Deze dingen zijn zo scherp afgesteld dat ze niet goed reageren op het tunen en de dealers reageren blijkbaar nog slechter als het misgaat!! Geniet van de rit. Het zijn een speciaal en zeer uniek stukje machinebouw en techniek.

Discussion starter · #69 ·
Proficiat met de aankoop. Ik heb nog nooit een betere auto gehad om in te rijden en ik heb Porsche, BMW, Merc etc. gehad en dit ding is een wapen. Het probleem met de aftersales is echter erbarmelijk. Ik heb de mijne in een vergelijkbare staat als de jouwe gekocht, maar de vorige eigenaar had hem verlaagd en spacers van Eibach geplaatst. Na een maand veranderde de hele sensatie van het rijden van scherp en helder naar gewoon verschrikkelijk. Geen enkele dealer wilde er in de buurt komen, ook al had ik een verlengde garantie op de auto EN de Eibach-toevoegingen. Het heeft me maanden en maanden gekost om de bodem te bereiken van een lange lijst met problemen, die blijkbaar allemaal te wijten waren aan de “spacers”. Dus als ik een advies heb, is het om er gewoon in te rijden en ervan te genieten en alle mods over te laten aan het plaatsen van wat luchtverfrisser of fluffy dobbelstenen binnenin! Deze dingen zijn zo scherp afgesteld dat ze niet goed reageren op het afstellen en de dealers reageren blijkbaar nog slechter als het misgaat!! Geniet van de rit. Het zijn een speciaal en zeer uniek stukje machinebouw.
Bedankt. Was nooit van plan om wijzigingen aan te brengen. Ik ken iemand bij de lokale dealer en ik breng hem dinsdag voor een inspectie om er zeker van te zijn dat alle onderdelen intact zijn en dat er geen problemen zijn. Mijn garantie verloopt over twee maanden, dus het is de moeite waard om een grondige controle uit te voeren.

Ze zullen ook kijken naar het geluid dat uit de ramen komt, want het is behoorlijk irritant. Het klinkt meer als een ventilator die wordt geactiveerd zodra ik het gaspedaal indruk, en of ik nu 10 mph of 50 rijd, het heeft dezelfde consistentie.

Afgezien daarvan vind ik de Pirelli zomerbanden niet echt leuk. Vooral omdat het een beetje koud is geweest in NJ. Ik had toch al niet verwacht dat ik ze leuk zou vinden, maar de auto werd ermee geleverd en een set winterbanden, dus het is wat het is.
Ik heb geweldige dingen gehoord over de Falken A/S-banden en een 2019 die ik heb getest, had ze en ik had het gevoel dat het een betere algehele rit en gevoel had dan de Pirellis.

Ik wou dat er meer A/S-opties waren met de OE-bandenmaat, want ik zou liever wat Michelin-banden op de auto krijgen of misschien wat DWS 06.

Dank u. Was nooit van plan om wijzigingen aan te brengen. Ik ken iemand bij de lokale dealer en ik breng hem dinsdag voor een inspectie om er zeker van te zijn dat alle onderdelen intact zijn en dat er geen problemen zijn. Mijn garantie verloopt over twee maanden, dus het is de moeite waard om een grondige controle uit te voeren.

Ze zullen ook kijken naar het geluid dat uit de ramen komt, want dat is behoorlijk irritant. Het klinkt meer als een ventilator die aangaat zodra ik het gaspedaal indruk, en of ik nu 10 mph of 50 rijd, het heeft dezelfde consistentie.

Verder ben ik niet echt gecharmeerd van de Pirelli zomerbanden. Vooral omdat het een beetje koud is geweest in NJ. Ik had toch al niet verwacht dat ik ze leuk zou vinden, maar de auto kwam ermee en een set winterbanden, dus het is wat het is.
Ik heb geweldige dingen gehoord over de Falken A/S-banden en een 2019 die ik heb getest, had ze en ik had het gevoel dat hij een betere algehele rit en gevoel had dan de Pirelli's.

Ik wou dat er meer A/S-opties waren met de OE-bandenmaat, want ik zou liever wat Michelin-banden erop krijgen of misschien wat DWS 06.
Je bent er helemaal mee bezig. Klinkt als een goed plan voor de controles. Ik heb Scorpion winterbanden en ze zijn foutloos met ongeveer 10.000 km erop. De Pirelli P Zero's zijn moeilijk te verslaan als ze gloednieuw zijn. Nadat ze ongeveer 50% van hun levensduur hebben verloren, beginnen ze behoorlijk te verslechteren. Voor consistentie denk ik dat Michelin en Bridgestone veilige weddenschappen zijn voor een kwaliteitsband voor zijn levensduur.
Ja, de geluiden zijn een eigenzinnig onderdeel van het Alfa-eigenaarschap. Ik krijg af en toe een willekeurig piepje van het zonnedak dat dan verdwijnt en ik krijg nog steeds het piepen van de remmen bij langzaam remmen. Allemaal onderdeel van het hebben van een enorme eenheid om hem goed te stoppen. Over het algemeen is het echter sensationeel om te rijden. Geniet ervan.

Discussion starter · #71 ·
De dealer vroeg me om het binnen te brengen en ze zouden het controleren en me laten weten. Ze onderhouden de Giulia QV van mijn vriend al sinds 2019 en hij heeft de zijne nog niet hoeven te vervangen omdat ze het niet nodig vonden. Dus als ze dat tenminste op papier zetten, denk ik dat ik gedekt zou zijn.
.
Je bent er helemaal mee bezig. Klinkt als een goed plan voor de controles. Ik heb Scorpion winterbanden en ze zijn foutloos met ongeveer 10.000 km erop. De Pirelli P Zero's zijn moeilijk te verslaan als ze gloednieuw zijn. Nadat ze ongeveer 50% van hun levensduur hebben verloren, beginnen ze behoorlijk te verslechteren. Voor consistentie denk ik dat Michelin en Bridgestone veilige weddenschappen zijn voor een kwaliteitsband voor zijn levensduur.
Ja, de geluiden zijn een eigenzinnig onderdeel van het bezit van een Alfa. Ik krijg af en toe een willekeurig piepje van het zonnedak dat dan verdwijnt en ik heb nog steeds het piepen van de remmen bij langzaam remmen. Allemaal onderdeel van het hebben van een enorme unit om het goed te stoppen. Over het algemeen is het echter sensationeel om in te rijden. Geniet ervan. '
Bedankt. Ik heb ook de Scorpion Winterbanden. Ze werden met de auto meegeleverd als een extra set, aangezien de vorige eigenaar ze had. Dacht erover om naar een all-season band te gaan om het makkelijker te maken, maar behalve de Falken is er geen high-performance band met de OE-afmetingen. Ik zou naar een 295 achter moeten gaan om de DWS06 te krijgen. Wat heb jij?

Ik weet niet zeker waar je woont en wat de wegomstandigheden zijn, maar ik zit in de winter in de Alpen behoorlijk vaak in de sneeuw en geef daarom de voorkeur aan de pure winter- en dan de pure prestaties van zomerbanden, maar ze zijn praktisch, zelfs als er een klein prestatieverlies is. Hangt af van wat de prioriteiten zijn, maar voor een auto als die ga ik gewoon voor de setup waarmee hij kan doen waarvoor hij is gebouwd. 285 achter en 255 voor. 20 inch wielen, want het is al een stijve rit en 21 inch zou dat alleen maar erger maken. Hij is ook iets verlaagd, dus de 21 inch zou niet werken qua speling. Het enige wat ik heb gedaan en wat ik zou aanraden, is de keramische coating erop laten zetten. Deze foto's zijn van vóór de keramische coating, maar het is de investering zeker waard als je hem in perfecte staat hebt. Veel gemakkelijker schoon te maken en te onderhouden. Wielen en carrosserie allemaal gedaan.

Discussion starter · #73 ·
Ziet er geweldig uit!!! Ik woon in NJ en de wegen zijn behoorlijk slecht. Ik ben blij dat de Stelvio QV met 20 inch wielen kwam, omdat ik de maat en het uiterlijk ervan prefereer boven de 21 inch.
Wat de keramische coating betreft, ben ik van plan dat zelf te doen, omdat ik graag auto's detail en dat al een aantal jaren voor de lol doe.

Hé, ik was naar deze auto aan het kijken! Ik belde het weekend voordat je hem kwam ophalen om te informeren naar de aankoop blijkbaar. Zou moeilijk zijn geweest om hem te krijgen als je niet in de staat woont met een kleintje. Blij dat iemand deze schoonheid volledig zal gebruiken en ervan zal genieten. Ik kijk uit naar de dag dat ik de trekker over kan halen voor zoiets.

Discussion starter · #75 ·
Oh wow. Ik dacht dat er veel interesse zou zijn. Ik denk dat ik ongeveer 2 weken heb gewacht vanaf het moment dat ik hem probeerde tot het moment dat ik hem daadwerkelijk kocht. Over het algemeen heb ik echter lang gewacht om de trekker over te halen voor een SQV en dit was gewoon te goed om te laten liggen. Ze gaven het voor een geweldige prijs en het was tijd om er een te krijgen.

Ik ben er zeker van dat de juiste voor jou zal komen en dat je er ook van zult genieten. Ik ben van plan het als mijn dagelijkse auto te gebruiken, dus ik hoop dat het een positieve ervaring wordt.

Discussion starter · #76 ·
Heb de SQV net terug van de dealer. Ze hebben de auto volledig geïnspecteerd en de armsteun vervangen, die nu niet meer rammelt, en de koolstofvezel in de middenconsole onder garantie. Ze zeiden ook dat ze het niet nodig vinden om de distributieriem te vervangen en dat ik moet wachten.

De armsteun lijkt echter iets anders te zijn, dus ik zal morgen de vertegenwoordiger vragen om er zeker van te zijn dat het onderdeel correct was. Hij is zwart met rode stiksels, zoals mijn originele, maar het leer lijkt niet zo zacht als het origineel. Voor degenen die de lederen stoelen hebben met de Alcantara-inzetstukken en de armsteun met draadloos opladen, komt het leer op de wangen overeen met de armsteun of is het anders? Ik zou denken dat het overeen moet komen of in ieder geval overeen moet komen met het leer van het dashboard. Deze lijkt stijver te zijn, dus ik vraag me af of ze de verkeerde hebben gestuurd of dat ze ze nu zo maken.

Gefeliciteerd met de QV! Ik ben dol op de mijne en had er eerder 2.0 Stelvios. Ik zie dat je de zwarte emblemen achteraan hebt. Dat heb ik ook gedaan. Het is een mooie, strakke look. Geniet ervan zoals wij allemaal!
Ik heb nu een 2.0, maar denk erover om te upgraden naar de qv. Was er een groot verschil in onderhoud?

Ik heb nu een 2.0, maar denk erover om te upgraden naar de qv. Was het een groot verschil in onderhoud?
Ja, dat is het! De olieverversing kost twee keer zoveel. De voorremmen zijn meestal ~$4.500, de achterremmen $3k. Dan is er nog de multiriem voor bijna $3k die om de 36k mijl moet worden vervangen volgens de onderhoudshandleiding (hoewel veel mensen langer wachten, maar wel op eigen risico). Dat zijn de belangrijkste dingen om op te letten... wacht, banden. Standaard Pirelli P-zero gaat tussen de 7k en 12... misschien 13k mijl mee, het is ongeveer $2k met installatie voor alle banden (versprongen, dus je kunt ze niet roteren).

Hoewel de onderhoudskosten bij de dealer duur zijn, zijn ze relatief gemakkelijk zelf te doen (mits je MES hebt). Dat maakt het veel betaalbaarder om te onderhouden (behalve de riem, dat is een enorme klus). Voorremmen kunnen voor ongeveer $2.200 zelf worden gedaan met OEM-onderdelen, de olieverversing kost ongeveer $200 met OEM-equivalente onderdelen. Nog steeds niet goedkoop, maar wel betaalbaarder.

Het is belangrijk om te onthouden dat... de Stelvio QV behoort tot de wereldklasse prestatieleiders zoals een Porsche Cayenne Turbo of een Lamborghini Urus, hoewel hij iets kleiner is. Hij presteert echt op een zeer hoog niveau, dus dat is wat je krijgt en waar je voor betaalt. De onderhoudskosten gaan samen met die prestatiecijfers, glimlachen per gallon en lof van vreemden per 100/km! ;)

Bedankt iedereen voor jullie hulp. Mijn auto had een sticker bij de deur van de dealer die hem onderhouden heeft, en ik belde ze op en ze waren erg behulpzaam. Carfax had geen onderhoudsgegevens behalve die van de Lexus-dealer onlangs, maar de Alfa-dealer vertelde me dat hij goed onderhouden en onderhouden was zonder problemen en dat de batterij waarschijnlijk niet genoeg stroom heeft vanwege de leeftijd of vanwege gebrek aan gebruik (de auto heeft slechts 7400 mijl in 4 jaar).

Het is goed om te weten dat hij wel regelmatig onderhouden is.

Ze gaven me ook een offerte voor de multiriem (2550 $ + belasting), dus niet zo slecht voor de gemoedsrust. Vooral omdat ik de verlengde garantie krijg.
Van welke dealer heb je deze offerte gekregen?

61 - 80 of 85 Posts