Alfa Romeo Stelvio Forum banner

Sprawdź silnik QV 😣

2.2K views 10 replies 6 participants last post by  GusFring  
#1 · (Edited)
Cześć...Mam samochód dopiero od miesiąca i 1600 km i oto jestem z moim pierwszym check engine. Zatem logo check engine mówi "Sprawdź silnik". Nie mogę zmienić trybu jazdy. Domyślnie jest N. Samochód nie uruchamia się i nie zatrzymuje (ale mogę nacisnąć przycisk, aby go dezaktywować). Sprawdziłem akumulator; ma 12,55 V przy wyłączonym silniku i 13 V przy włączonym silniku. Nie mam skanera :(, więc jutro rano idę do serwisu... Chyba że ktoś ma jakieś pomysły? Mój balon przyjemności opada :(
 
#2 ·
Cześć...

Mam samochód dopiero miesiąc i 1600 km, a tu jestem z moim pierwszym check engine.

Zatem logo check engine mówi "Sprawdź silnik".

Nie mogę zmienić trybu jazdy. Domyślnie jest N.

Samochód nie uruchamia się i nie zatrzymuje się na czerwonym świetle (ale mogę nacisnąć przycisk, aby go dezaktywować).

Sprawdziłem akumulator; ma 12,55 V przy wyłączonym silniku i 13 V przy włączonym silniku.

Nie mam skanera :(, więc idę jutro rano do serwisu...

Chyba że ktoś ma jakieś pomysły?
Mój balon przyjemności opada :(
Niewiele można na to poradzić bez skanowania kodów, to może być cokolwiek. Mam nadzieję, że dealer to dla ciebie załatwi. Rozumiem, że w ramach gwarancji?
 
#9 ·
U dealera na żywo… czekam na diagnozę.
Bądź na bieżąco 🙃
Miałem ten sam problem, gdy mój samochód przejechał 8 tys. km, być może mamy ten sam problem. Kod DTC to P0402.

To powszechny problem dla Alfy, musisz jeździć bardziej agresywnie z wyższymi obrotami silnika, szczególnie przy niskiej prędkości pojazdu, wtedy ostrzeżenie zniknie.
 
#8 ·
Witaj...

Mam samochód dopiero miesiąc i 1600 km, a tu jestem z moim pierwszym check engine.

A więc logo check engine mówi "Sprawdź silnik".

Nie mogę zmienić trybu jazdy. Domyślnie jest N.

Samochód nie uruchamia się i nie zatrzymuje się na czerwonym świetle (ale mogę nacisnąć przycisk, aby go dezaktywować).

Sprawdziłem akumulator; ma 12,55 V przy wyłączonym silniku i 13 V przy włączonym silniku.

Nie mam skanera :(, więc idę jutro rano do serwisu...

Chyba że ktoś ma jakieś pomysły?
Mój balon przyjemności opada :(
Widziałem sztuczkę na YouTube. Jedź powoli i obracaj kierownicę w lewo, a następnie w prawo od blokady do blokady. Wyłącz samochód i uruchom ponownie. CEL powinien się wyłączyć. Zadziałało u mnie. Użyj środka do czyszczenia wtryskiwaczy, jeśli silnik wcześniej pracował nierówno.
 
#10 · (Edited)
Widziałem sztuczkę na YouTube.
Jedź powoli i obracaj kierownicę w lewo, a następnie w prawo od blokady do blokady. Wyłącz samochód i uruchom ponownie. CEL powinien się wyłączyć.
U mnie zadziałało. Użyj środka do czyszczenia wtryskiwaczy, jeśli silnik wcześniej pracował nierówno. Myślę, że samochód jest zbyt mądry dla własnego dobra.
To tak naprawdę nie jest sztuczka, ale faktyczna wymagana procedura resetowania samochodu po odłączeniu akumulatora.
Nie musisz tak naprawdę prowadzić samochodu, wystarczy włączyć samochód, obrócić kierownicę całkowicie w lewo, a następnie w prawo, a następnie wycentrować, wyłączyć samochód, policzyć do dziesięciu, a następnie uruchomić samochód ponownie.

Samochód musi mieć ponownie zaprogramowane ograniczenia kierowania dla różnych usług po odłączeniu akumulatora.