Alfa Romeo Stelvio Forum banner
21 - 40 of 76 Posts
Discussion starter · #21 ·
Czy chodzi Ci o kamerę cofania (z czujnikami parkowania) czy ?
 
Discussion starter · #22 ·
Witajcie wszyscy. Mam podstawowy model Stelvio z 2019 roku z pakietem Drive Assistant i wygląda na to, że mam radar i kamerę? Mam błyszczący czarny element w moim grillu. Czy mam rację, że potrzebuję tylko przycisku i go zaprogramować?
Posiadanie błyszczącego czarnego elementu nic nie znaczy, ponieważ samochody bez radaru również go mają. Jeśli masz menu dla FCW na swoim ekranie nawigacyjnym, to je masz. Jeśli tak, to potrzebujesz przycisku.... ale także, aby zaprogramować samochód, jeśli został wyprodukowany w 2018 roku i później, najprawdopodobniej masz SGW i potrzebujesz modułu obejścia dla tego. Mam znajomego, który je produkuje w Polsce i ma również dealera dla USA
 
Posiadanie błyszczącego czarnego elementu nic nie znaczy, ponieważ samochody bez radaru również go mają. Jeśli masz menu dla FCW na swoim ekranie nawigacyjnym, to je masz. Jeśli tak, to potrzebujesz przycisku... ale także, aby zaprogramować samochód, jeśli został wyprodukowany w 2018 roku i później, najprawdopodobniej masz SGW i potrzebujesz modułu obejścia dla niego. Mam znajomego, który je produkuje w Polsce i ma również dealera dla USA.
Tak, na początku zrozumiałem, że jeśli masz błyszczący obiektyw kamery na zderzaku, to znaczy, że go masz, ale tak nie jest. Nie mam menu dla niego w moim samochodzie ani kamery w przedniej szybie.
 
Czy ktoś kiedyś próbował tego na Stelvio 2020? Chcę to zrobić tak bardzo, ale też się boję. Widzę, że układ przycisków ACC zmienił się w 2020 roku. Czy to coś znaczy podczas rekonfiguracji Multiecuscan?

20667


Czy można zrobić to samo z asystentem utrzymania pasa ruchu i ostrzeganiem przed opuszczeniem pasa ruchu? I nie mogę nigdzie dostać części przycisku ACC. Czy możesz doradzić? Dziękuję bardzo @KGB.
 
Discussion starter · #25 ·
Jeszcze tego nie próbowałem.... W tym tygodniu poszukam numeru części dla MY20 i dam znać.
 
  • Like
Reactions: Prem27
[QUOTE = "KGB, post: 116965, membro: 6659"]
Mały przewodnik, jak to zainstalować:


ROBISZ TO NA WŁASNE RYZYKO.


Cóż, po pierwsze potrzebujesz przycisków na kierownicy z przyciskiem ACC. Numer części EPER to: 156130459
Musisz również mieć przedni radar i kamerę, procedura jest taka sama jak w Giulii :)


0. Jeśli nie chcesz wyjmować akumulatora, lepiej trzymać kluczyk z dala od samochodu, aby nie przeszedł w tryb czuwania. Ponadto, jeśli Twój samochód ma SGW, będziesz potrzebować kilku dodatkowych kroków.


1. Musisz wyjąć poduszkę powietrzną kierownicy. Jest klips dostępny od spodu poduszki powietrznej za pomocą płaskiego śrubokręta... naciskasz go śrubokrętem, a następnie poduszka powietrzna powinna się odłączyć. Do poduszki powietrznej podłączone są kable, więc bądź ostrożny i powinieneś je również wyjąć.

2. Odłącz wszystkie kable.

3. Wyjmij kierownicę z samochodu, w ten sposób będzie o wiele łatwiej pracować. Następnie odkręć 3 śruby z tyłu... jedną za każdym panelem przycisków i jedną na dole kierownicy. Następnie pracując nad dolną częścią kierownicy, musisz odłączyć plastikową osłonę, która wygląda jak aluminium, używając plastikowego śrubokręta do klipsów lub czegoś podobnego, ALE uważaj, aby nie uszkodzić skóry na kierownicy. Są dwa duże plastikowe klipsy prawie na środku kierownicy, znajdujące się poniżej poduszki powietrznej. Ostrożnie je odłącz.

4. Po usunięciu plastikowej osłony możesz usunąć przyciski. Może to dobry pomysł, aby w tym momencie zainstalować czerwony przycisk start-stop. Przyciski mają własne okablowanie, więc bądź ostrożny również z tym. Nie spiesz się, to nie jest bardzo trudne zadanie.


5. Wymień przyciski na nowe. Następnie złóż wszystko z powrotem.


6. Podłącz Multiecuscan do swojego ABS i sprawdź, czy kierownica jest ustawiona na 0,00 stopni.


7. Włącz samochód bez uruchamiania silnika, podłącz Multiecuscan (MES) i przejdź do wyrównania Proxi.


8. W części, w której widzisz, że masz włączony tempomat... wyłącz go. Przejdź do adaptacyjnego tempomatu i włącz go.


9. Wykonaj wyrównanie Proxi. Najlepiej użyć interfejsu Wifi Cantier (oznacza to najnowszą wersję interfejsu, która ma zarówno wifi, jak i BT) z MES, ponieważ ELM327 lub inne interfejsy mogą zawodzić w niektórych modułach.


10. Po zakończeniu wyrównania Proxi otrzymasz kody błędów w niektórych ECU i potrzebujesz adaptacji ECU ABS. W tym momencie samochód jest w trybie bezpieczeństwa i nie będziesz mógł nim ruszyć!!! Nie panikuj. ALE na wszelki wypadek, gdyby wszystko poszło źle, zaparkuj samochód gdzieś, gdzie może zostać, aż przyjedzie laweta.


11. Przejdź do ECU ABS i przejdź do parametrów. Sprawdź, czy kierownica jest ustawiona na 0,00 stopni, co oznacza 100% w środku, nie skręcona w lewo ani w prawo... następnie przejdź do regulacji i wykonaj reset kierownicy.


12. Po tym wykonaj reset ciśnienia hamowania.


13. Wykonaj również reset czujników YAW.


14. Usuń błędy DTC w jednostce ABS


15. Wyłącz samochód i odczekaj kilka minut.


16. Włącz ponownie samochód i przejdź do ECU silnika, usuń tam również DTC. Po zakończeniu wyrównania Proxi otrzymasz błędy w wielu ECU. (Twój silnik może zacząć się lekko trząść... nie panikuj :) w większości przypadków tak się nie dzieje. Chodzi o to, że silnik traci połączenie z jednostką ABS, mówiąc krótko, i kilka innych rzeczy.


17. Po usunięciu dtc w ECU silnika przejdź do wszystkich innych ECU i usuń również błędy.


18. Wyłącz samochód i poczekaj.


19. Włącz samochód, naciśnij przyciski tempomatu i ACC i spójrz na wyświetlacz, aby sprawdzić, czy pojawiają się ikony.


20. Znajdź ładną drogę i z przyjacielem przed sobą wypróbuj ACC i dowiedz się, jak to działa... przeczytaj również instrukcję obsługi przedtem.


21. Zawsze patrz na drogę przed sobą i bądź gotowy do hamowania.


22. Ciesz się jazdą i bądź bezpieczny

p.s.: załączę zdjęcia później
[/QUOTE]
 
Zainstalowałem klawiaturę, ale nam się nie udało, ponieważ jej nie widzi, nawet po naciśnięciu przycisku tempomatu. Jak mogę sprawdzić, czy klawiatura jest uszkodzona? Rady, dziękuję.​
 
Kupiłem używaną kierownicę quad z czerwonym przyciskiem start i przyciskiem acc. Powinna to być prosta zamiana, aby dodać kierownicę. Czy ktoś miał problemy/sukcesy z tą procedurą instalacji z multiecuscan? Mam nadzieję, że nowa kierownica jest podgrzewana, czy jest jakiś sposób, aby to sprawdzić przed instalacją? Dzięki!
 
Kupiłem używaną kierownicę quad z czerwonym przyciskiem start i przyciskiem acc. Powinna to być prosta zamiana, aby dodać kierownicę. Czy ktoś miał problemy/sukcesy z tą procedurą instalacji z multiecuscan? Mam nadzieję, że nowa kierownica jest podgrzewana, czy jest jakiś sposób, aby to sprawdzić przed instalacją? Dzięki!
Podgrzewana kierownica ma to czarne złącze z dwoma grubymi przewodami (czarny i czerwony).

22958
 
Jak mogę sprawdzić, czy je mam?
Sprawdź przednią szybę pod kątem trójkątnego okna dla kamery.
Radar jest ukryty za osłoną na grillu zderzaka - łatwo go pociągnąć i sprawdzić, czy tam jest. To kwadratowe pudełko wielkości dłoni. Jeśli samochód ma kamerę, ma również czujnik radarowy, chociaż ktoś powiedział mi, że może mieć tylko kamerę. Osobiście nigdy nie spotkałem się z takim samochodem.

23060
 
Witajcie wszyscy,
Jestem nowy na forum.
Właśnie oddałem Stelvio Sport z 2018 roku, które absolutnie uwielbiałem i odjechałem od dealera nowym Stelvio TI z 2021 roku.
Pierwszy raz, kiedy pojechałem na autostradę, zdałem sobie sprawę, że nie mogę żyć ze wszystkimi opiekunkami, które ma ten nowy Stelvio.
Przede wszystkim jest to aktywny tempomat, który doprowadza mnie do szału, spowalniając samochód, gdy nie ma takiej potrzeby.
Po drugie, jest to sygnał dźwiękowy, gdy samochód przede mną nagle zwalnia lub gwałtownie hamuje.
Próbowałem wyłączyć wszystkie te systemy wspomagania kierowcy, ale widzę, że nigdy tak naprawdę nie są wyłączone, a kiedy ponownie uruchamiam samochód, są znowu włączone.
Czy ktoś wie, jak je trwale wyłączyć lub odłączyć?
Kiedy prowadzę, nie potrzebuję tych elektronicznych gadżetów, żeby mnie podważały.
 
[QUOTE = "KGB, post: 116965, membro: 6659"] Mały przewodnik, jak go zainstalować: ROBISZ TO NA WŁASNE RYZYKO. Cóż, po pierwsze potrzebujesz przycisków na kierownicy z przyciskiem ACC. Numer części EPER to: 156130459, ponadto musisz mieć przedni radar i kamerę, procedura jest taka sama jak w Giulii :) 0. Jeśli nie chcesz wyjmować akumulatora, lepiej trzymać kluczyk z dala od samochodu, aby nie przeszedł w tryb czuwania. Ponadto, jeśli Twój samochód ma SGW, będziesz potrzebować kilku dodatkowych kroków. 1. Musisz wyjąć poduszkę powietrzną kierownicy. Jest klips dostępny od spodu poduszki powietrznej za pomocą płaskiego śrubokręta..wepchnij go śrubokrętem, a poduszka powietrzna powinna się odłączyć. Do poduszki powietrznej podłączone są kable, więc bądź ostrożny i powinieneś je również wyjąć. 2. Odłącz wszystkie kable. 3. Zdejmij kierownicę z samochodu, w ten sposób będzie o wiele łatwiej pracować. Następnie odkręć 3 śruby z tyłu... jedną za każdym panelem przycisków i jedną na dole kierownicy. Następnie pracując nad dolną częścią kierownicy, musisz odłączyć plastikową osłonę, która wygląda jak aluminium, za pomocą plastikowego śrubokręta do klipsów lub czegoś podobnego, ALE uważaj, aby nie uszkodzić skóry na kierownicy. Są dwa duże plastikowe klipsy prawie na środku kierownicy, znajdujące się poniżej poduszki powietrznej. Ostrożnie je odłącz. 4. Po zdjęciu plastikowej osłony możesz wyjąć przyciski. Może to dobry pomysł, aby zainstalować czerwony przycisk start-stop, jeśli chcesz, w tym czasie. Przyciski mają własne okablowanie, więc bądź ostrożny również z tym. Nie spiesz się, to nie jest bardzo trudne zadanie. 5. Wymień przyciski na nowe. Następnie złóż wszystko z powrotem. 6. Podłącz Multiecuscan do swojego ABS i sprawdź, czy masz kierownicę na 0,00 stopni. 7. Włącz samochód bez uruchamiania silnika, podłącz Multiecuscan (MES) i przejdź do wyrównania Proxi. 8. W części, w której widzisz, że masz włączony tempomat... wyłącz go. Przejdź do adaptacyjnego tempomatu i włącz go. 9. Wykonaj wyrównanie Proxi. Najlepiej użyć interfejsu Wifi Cantier (oznacza to najnowszą wersję interfejsu, która ma zarówno wifi, jak i BT) z MES, ponieważ ELM327 lub inne interfejsy mogą zawodzić w niektórych modułach. 10. Po zakończeniu wyrównania Proxi będziesz miał kody błędów w niektórych ECU i będziesz potrzebował adaptacji ECU ABS. W tym momencie samochód jest w trybie bezpieczeństwa i nie będziesz mógł go ruszyć!!! Nie panikuj. ALE na wszelki wypadek, gdyby wszystko poszło źle, zaparkuj samochód gdzieś, gdzie może zostać, aż przyjedzie laweta. 11. Przejdź do ECU ABS i przejdź do parametrów. Sprawdź, czy kierownica jest na 0,00 stopni, co oznacza 100% w środku, nie skręcaj w lewo ani w prawo... następnie przejdź do ustawień i wykonaj reset kierownicy. 12. Następnie wykonaj reset ciśnienia hamowania. 13. Wykonaj również reset czujników YAW. 14. Usuń błędy DTC w jednostce ABS. 15. Wyłącz samochód i odczekaj kilka minut. 16. Włącz ponownie samochód i przejdź do ECU silnika, usuń tam również DTC. Po zakończeniu wyrównania Proxi będziesz miał błędy w wielu ECU. (Twój silnik może zacząć się lekko trząść... nie panikuj :) w większości przypadków tak się nie dzieje. Chodzi o to, że silnik traci połączenie z jednostką ABS, mówiąc krótko i kilka innych rzeczy. 17. Po usunięciu dtc w ECU silnika przejdź do wszystkich innych ECU i usuń również błędy. 18. Wyłącz samochód i poczekaj. 19. Włącz samochód, naciśnij przyciski tempomatu i ACC i spójrz na wyświetlacz, aby zobaczyć, czy ikony się pojawiają. 20. Znajdź ładną drogę i z przyjacielem przed sobą wypróbuj ACC i dowiedz się, jak to działa... przeczytaj również instrukcję obsługi przedtem. 21. Zawsze patrz na drogę przed sobą i bądź gotowy do hamowania. 22. Ciesz się jazdą i bądź bezpieczny. p.s.: załączę zdjęcia później
[/QUOTE] Świetna rada Ernesto👍 Kupiłem używaną kierownicę Stelvio QV i zastanawiam się, czy mogę użyć przycisku ACC w mojej Giulii QV (mam wszystkie radary i kamery). Powiedziano mi, że przebieg Stelvio może przeskoczyć lub pomieszać przebieg mojej Giulii QV🤔 Wszelkie rady mile widziane.
 
Mały przewodnik, jak to zainstalować:

RÓB TO NA WŁASNE RYZYKO.

Cóż, najpierw potrzebujesz przycisków kierownicy z przyciskiem ACC. Numer części EPER to: 156130459
Potrzebujesz również przedniego radaru i kamery, procedura jest taka sama dla Giulii :)

0. Jeśli nie chcesz odłączać zasilania akumulatora, najlepiej trzymać kluczyk z dala od samochodu, aby nie przeszedł w tryb czuwania. Ponadto, jeśli Twój samochód ma SGW, będziesz potrzebować kilku dodatkowych kroków.

1. Musisz wyjąć poduszkę powietrzną kierownicy. Jest klips dostępny od dołu poduszki powietrznej za pomocą płaskiego śrubokręta..wciskasz go śrubokrętem, a następnie poduszka powietrzna powinna się odłączyć. Do poduszki powietrznej przymocowane są kable, więc bądź ostrożny i powinieneś je również usunąć.

2. Odłącz wszystkie kable.

3. Wyjmij kierownicę z samochodu, w ten sposób będzie znacznie łatwiej pracować. Następnie odkręć 3 śruby z tyłu... jedną za każdym panelem przycisków i jedną na dole kierownicy. Następnie, pracując nad dolną częścią kierownicy, musisz odłączyć plastikową osłonę, która wygląda jak aluminium, za pomocą plastikowego śrubokręta do klipsów lub czegoś podobnego, ALE uważaj, aby nie uszkodzić skóry na kierownicy. Są dwa duże plastikowe klipsy prawie na środku kierownicy, znajdujące się pod poduszką powietrzną. Ostrożnie je odłącz.

4. Po usunięciu plastikowej osłony możesz usunąć przyciski. Może to dobry pomysł, aby w tym momencie zainstalować czerwony przycisk start-stop. Przyciski mają własne okablowanie, więc bądź ostrożny również z tym. Nie spiesz się, to nie jest zbyt trudne zadanie.

5. Wymień przyciski na nowe. Następnie złóż wszystko z powrotem.

6. Podłącz Multiecuscan do swojego ABS i sprawdź, czy kierownica jest ustawiona na 0,00 stopni.

7. Włącz samochód bez uruchamiania silnika, podłącz Multiecuscan (MES) i przejdź do wyrównania Proxi.

8. W części, w której widzisz, że masz włączony tempomat... wyłącz go. Przejdź do adaptacyjnego tempomatu i włącz go.

9. Wykonaj wyrównanie Proxi. Najlepiej użyć interfejsu Wifi Cantier (oznacza to najnowszą wersję interfejsu, która ma zarówno wifi, jak i BT) z MES, ponieważ ELM327 lub inne interfejsy mogą zawodzić w niektórych modułach.

10. Po zakończeniu wyrównania Proxi będziesz miał kody błędów w niektórych ECU i będziesz potrzebował adaptacji ECU ABS. W tym momencie samochód jest w trybie bezpieczeństwa i nie będziesz mógł go ruszyć!!! Nie panikuj. ALE na wszelki wypadek, gdyby wszystko poszło źle, zaparkuj samochód w miejscu, w którym może pozostać, aż przyjedzie laweta.

11. Przejdź do ECU ABS i przejdź do parametrów. Sprawdź, czy kierownica jest ustawiona na 0,00 stopni, co oznacza 100% w środku, nie skręcaj w lewo ani w prawo... następnie przejdź do regulacji i wykonaj reset kierownicy.

12. Następnie wykonaj reset ciśnienia hamowania.

13. Wykonaj również reset czujników YAW.

14. Usuń błędy DTC w jednostce ABS

15. Wyłącz samochód i odczekaj kilka minut.

16. Włącz ponownie samochód i przejdź do ECU silnika, usuń tam również DTC. Po zakończeniu wyrównania Proxi będziesz miał błędy w wielu ECU. (Twój silnik może zacząć się lekko trząść... nie panikuj :) w większości przypadków tak się nie dzieje. Chodzi o to, że silnik traci połączenie z jednostką ABS, mówiąc krótko, i kilka innych rzeczy.

17. Po usunięciu dtc w ECU silnika przejdź do wszystkich innych ECU i usuń również błędy.

18. Wyłącz samochód i poczekaj.

19. Włącz samochód, naciśnij przyciski tempomatu i ACC i spójrz na wyświetlacz, aby sprawdzić, czy pojawiają się ikony.

20. Znajdź ładną drogę i z przyjacielem przed sobą wypróbuj ACC i dowiedz się, jak to działa... przeczytaj również instrukcję obsługi przedtem.

21. Zawsze patrz na drogę przed sobą i bądź gotowy do hamowania.

22. Ciesz się jazdą i bądź bezpieczny

p.s.: załączę zdjęcia później
Cześć KGB
Dostałem używany przycisk ACC ze Stelvio QV i chcę go zamontować w mojej Giulii QV, powiedziano mi, że potrzebna jest nowa część, ponieważ przebieg na Stelvio może pomylić lub przeskoczyć do mojej Giulii.
Wszelkie rady są bardzo mile widziane.
 
Cześć KGB
Kupiłem używany przycisk ACC ze Stelvio QV i chcę go zamontować w mojej Giulii QV. Powiedziano mi, że potrzebuję nowej części, ponieważ przebieg Stelvio mógłby pomieszać się lub przeskoczyć do mojej Giulii.
Każda rada jest bardzo mile widziana.
Przebieg pojazdu NIE jest przechowywany w przycisku ACC Cruise Control.
Jest on przechowywany w BCM, ECU, TCM i desce rozdzielczej.
 
Discussion starter · #39 ·
Nic nie jest przechowywane w przyciskach, więc śmiało... a tak przy okazji, zainstalowaliśmy wiele przycisków Stelvio w Giulii... muszę znaleźć czas, żeby przycisk zjazdu zadziałał.
 
21 - 40 of 76 Posts