Alfa Romeo Stelvio Forum banner
41 - 49 of 49 Posts
Dus ik had dit zojuist ongeveer 15 minuten geleden toen ik op Mulholland in Californië reed lol... reed niet hard want ik heb pas 500 mijl gereden, het is een 2023. Ik heb de flippers een beetje gebruikt. Had een CEL-lampje en automatisch starten bij het stoplicht, met DNA uitgeschakeld zoals ieders problemen hierboven. Ik heb deze forum pagina gecontroleerd, geparkeerd, de tankdop opnieuw vastgedraaid (ik heb de dag ervoor getankt), motorkap geopend en gesloten, er lag wat vuil van bomen in, dus dat heb ik opgeruimd. Daarna de code reset procedure gedaan: Auto starten, helemaal naar links draaien, helemaal naar rechts draaien. Auto uitzetten. 15/20 gewacht en toen kwam ik eruit met nul codes en alles is in orde. Werkte voor mij! Ik gok dat het de tankdop was die niet strak genoeg zat, want de motorkap was nog niet open geweest sinds ik hem heb. Ik hoop dat het iemand helpt!

Hallo. Ik heb een Stelvio Ti Sport uit 2021. 35.000 mijl. Het controlelampje van de motor ging branden en ook het start/stop-lampje. De dealer belde net en zei dat ik een nieuwe turbo nodig heb! Gek, en ik heb deze auto gekoesterd.

Ik reed naar huis. Zag dat ik nog 17 mijl benzine had. Was van plan om gewoon te tanken als ik thuiskwam. Toen ik 75 mph reed op I-35, lichtte mijn auto op. Zei geen start-stop functie, "gasklep" code en service motor binnenkort. Besefte dat mijn auto was uitgevallen terwijl ik 75 mph reed. Belde familie om benzine te halen nadat ik besefte dat het "misschien" zonder benzine zat.

Kreeg 2 gallons en hij startte meteen, maar geen dna-functie, en het controlelampje van de motor bleef branden. Reed in N-modus naar huis. Startte en stopte de auto meerdere keren. Toen ik thuiskwam, startte ik hem opnieuw en had ik geen lampjes meer en dna functioneerde weer.

Duimduim dat er geen problemen zijn of dat ik hem moet inleveren. Gewoon zonder brandstof komen te zitten.

Ik ontdekte in het weekend dat de tankdop eraf was gelaten en zich op de dophouder bevond, terwijl de tankklep gesloten was. De afwezigheid van de tankdop was de oorzaak van de Check Engine-code. Blijkbaar schakelt die code zowel de Auto/Start-Stop als de DNA-functie uit. De dealer heeft de code uit coulance gewist. Terug naar normaal.
Werkt net voor mij, tankdop leek gesloten, opende en sloot hem opnieuw, motorlampje ging uit!

Help alstublieft!!!!! Ik heb een Alfa Romeo Base uit 2019. Hij heeft pas 15.000 mijl gereden en het controlelampje van de motor ging branden, samen met de melding "Auto start-stop niet beschikbaar". Hoe kan een nieuwe auto nou kapot gaan??? Ik ben zo in de war. Ik heb deze auto nog geen week.

Hulp aub!!!!! Ik heb een Alfa Romeo base uit 2019. Hij heeft pas 15.000 mijl op de teller en het controlelampje van de motor is gaan branden, samen met de melding Auto start/stop niet beschikbaar. Hoe kan een nieuwe auto nou kapot gaan??? Ik ben zo in de war. Ik heb deze auto nog geen week.
Telkens wanneer het CEL aangaat, gaat de auto start/stop ook aan. Die 2 dingen zeggen je absoluut niets over wat het probleem zou kunnen zijn. Je moet de auto scannen op foutcodes voordat iemand hier je advies kan geven.

41 - 49 of 49 Posts