Alfa Romeo Stelvio Forum banner

Kapotte brandstofklep

5.7K views 15 replies 10 participants last post by  hvdbijl1  
#1 ·
Heeft iemand een video van hoe je de brandstofdeurconstructie van een 2018 Stelvio uit elkaar haalt en vervangt? Mijn veer werkte niet en ik moest de brandstofdeur openwrikken, waarbij ik de pin brak en de deur verbog. De hele constructie moet worden vervangen.

#3 ·
Weet iemand een video over hoe je de brandstofdeurconstructie van een Stelvio uit 2018 uit elkaar haalt en vervangt? Mijn veer werkte niet en ik moest de brandstofdeur openwrikken, waarbij ik de pin brak en de deur verbogen. De hele constructie moet worden vervangen.
Hoi,

U kunt contact opnemen met uw lokale dealer voor verdere assistentie. Als u dit doet, kunt u ons altijd een privébericht sturen als u extra ondersteuning nodig heeft of vragen heeft.

Lex
Alfa Romeo Cares

#5 ·
Heb het nog nooit hoeven te verwijderen, maar als ik me goed herinner zijn er 4 sleuven - twee aan de onder/bovenranden, zichtbaar als de deur open is.
Ik gok dat je een kleine schroevendraaier of staaf in die sleuven moet steken om de hele montage los te klikken. Tenminste, bij andere moderne auto's werkt het zo.
Ik zou op eBay zoeken naar foto's om op zijn minst een idee te hebben van wat er aan de andere kant zit.

#8 ·
Eens.

Het is beter dan de elektrische ontgrendeling van de motorkap op een Porsche Boxster. De noodontgrendelingshendel werkte daar niet toen de batterij in de winter een keer bevroor. De auto stond 3 maanden stil tot hij ontdooide en ik hem via de sigarettenaansteker genoeg kon opladen om de motorkap te openen.

Echt gebeurd.

#9 ·
Weet iemand een video van hoe je de brandstofdeurconstructie van een 2018 Stelvio uit elkaar haalt en vervangt? Mijn veer werkte niet en ik moest de brandstofdeur openwrikken en daarbij de pin afbreken en de deur buigen. De hele constructie moet worden vervangen.
Ik heb hetzelfde probleem, de veerkracht van de tankdop werkt niet, ik heb geprobeerd aan het koord te trekken en het is kapot gegaan.

#10 ·
Ik heb hetzelfde probleem, de gasveerspanning werkt niet, ik heb geprobeerd aan het koord te trekken en het is kapot gegaan.
Het koord maakt alleen het slot op de tankklep los, het opent het niet. Je moet de deur nog steeds induwen om hem te openen.

#12 ·
Hoe is het de bedoeling dat je de deur bereikt om te duwen terwijl je aan het koord in de truck trekt? Heb ook mijn deur kapot gemaakt.
Je hoeft de deur niet te duwen op hetzelfde moment dat je aan het koord trekt.

#14 ·
Ik dacht het niet. De mijne ging niet open met de kabel of zonder de kabel. Klapte het deksel er meteen af
De kabel ontgrendelt alleen de vergrendelingsactuator in het geval dat deze niet elektronisch werkt (bijvoorbeeld lege batterij). Als er een ander probleem is, helpt het niet.

#16 ·
Hallo allemaal, ik heb hetzelfde ervaren op zondag. Ik kreeg het uiteindelijk open en ontdekte toen dat het mechanisme droog aanvoelt. Het kleine dingetje dat uitsteekt om de deur te vangen, komt ook niet helemaal naar buiten, een beetje onmachtig! Ik denk dat het wat smeermiddel nodig heeft, dus ik heb wat siliconenolie aangebracht en geprobeerd dit in het mechanisme te werken, maar het leek niet door te dringen, aangezien ik de volledige functionaliteit ervan niet kon herstellen.

Moet ik het mechanisme van de kleine onmachtige demonteren en het grondig smeren?

Het lijkt erop dat velen hebben geworsteld met de kleine onmachtige die droog is, hopelijk heeft iemand al een oplossing gevonden.