Alfa Romeo Stelvio Forum banner

System DNA przestał działać

17K views 28 replies 11 participants last post by  DrGP  
#1 ·
Jeździłem dziś wcześniej samochodem i nie było żadnych problemów. Zawsze jeżdżę w D. Chciałem przekręcić pokrętło na D i żadnych świateł na pokrętle. Wyłączyłem silnik, a także wyłączyłem go w aptece. Nadal nie działa. Po prostu pozostań w N. Model 2020 zbudowany 9/20. 1200 mil. Zadzwonię jutro do dealera w sprawie serwisu. Czy dealerzy zwykle dają samochody zastępcze, jeśli nie kupiłeś u nich samochodu?
 
#3 ·
Wątek na forum technicznym mówi, że miał ten sam problem i pokrętło selektora DNA zostało wymienione i rozwiązało jego problem. Mam wizytę w poniedziałek, aby oddać go do serwisu. To moja pierwsza potrzeba serwisu, więc nie mam pojęcia o kompetencjach działu serwisu. Wkrótce się przekonamy!

Mogę wypróbować ładowarkę, żeby sprawdzić, czy się ładuje
 
#4 ·
Twój system używa miękkiego przełącznika, który się resetuje, mój to twardy selektor, który zachowuje ustawienie po ponownym uruchomieniu samochodu.

Tak więc na pewno może to być selektor.

Niezależnie od tego mam nadzieję, że szybko się rozwiąże i się nie powtórzy!
 
#5 ·
Instrukcja obsługi mówi, że moje ustawienie DNA powinno pozostać niezmienione po ponownym uruchomieniu samochodu. Moje zawsze domyślnie wracało do N. Zastanawiam się, czy instrukcja obsługi nie została zaktualizowana, aby uwzględnić nowszy typ pokrętła sterowania?
 
#10 ·
Więc udało mi się zmienić z N na D i A za pomocą ekranu dotykowego z informacjami, ale pojazd nigdy tak naprawdę nie zmienił się z N, co było nadal wyświetlane na ekranie między obrotomierzem a prędkościomierzem. I natychmiast powróciło do N na ekranie informacyjnym, gdy samochód zaczął się poruszać.
 
#15 ·
Werdykt zapadł. Potrzebuję nowego pokrętła i zespołu kontrolera DNA, dokładnie tego, czego się spodziewałem. Właściwie powiedziałem SA, że moje badania w Internecie wskazywały na to jako przyczynę problemu. Musieli więc zamówić część (zgodnie z oczekiwaniami). Kto wie, jak długo potrwa, zanim przyjdzie. Przy okazji, kupiłem kwartę oleju silnikowego Mopar SN+ 0W 30 do potencjalnego uzupełniania. 13,50 $. Uważam, że Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W 30 byłby tańszy.
 
#17 ·
Jeździłem dzisiaj samochodem i nie było problemów. Zawsze jeżdżę w D. Chciałem przekręcić pokrętło na D i żadnych świateł na pokrętle. Wyłączyłem silnik, a także wyłączyłem go w aptece. Nadal nie działa. Po prostu pozostań w N. Model 2020 zbudowany 9/20. 1200 mil. Zadzwonię jutro do dealera w sprawie serwisu. Czy dealerzy zwykle dają samochody zastępcze, jeśli nie kupiłeś u nich samochodu?
Miałem dokładnie ten sam problem. Kupiłem CPO 2020 Ti z przebiegiem 23k w zeszłym tygodniu tutaj w NJ.

DNA działało dobrze do wczoraj. Światła na nim nie zapalały się, a pokrętło było gorące w dotyku.

Po przeczytaniu komentarzy tutaj, zabrałem go do dealera, u którego go kupiłem i pokazałem im ten wątek i dokładnie wiedzieli, co się dzieje! Na szczęście mieli pokrętło na stanie i od razu je wymienili. Zajęło to tylko około godziny.

Zauważyłem kilka interesujących obserwacji... W ciągu tygodnia, w którym posiadałem samochód, przejechałem około 700 mil.

MPG oscylowało w okolicach 22,4. Po wymianie pokrętła DNA MPG wynosi 28,3. Ponadto temperatura wody wahała się między 3-4 kreskami ze starym pokrętłem DNA... Po jego wymianie (przejechałem około godziny i około 30 mil) temperatura wody utrzymywała się na poziomie 4 kresek.

Dzięki temu forum i twojemu pytaniu za pomoc w rozwiązaniu tego problemu dla nowego właściciela Alfy!