Alfa Romeo Stelvio Forum banner

TI 2020 Stereo-upgrade

Tags
stereo
1 reading
3.3K views 8 replies 6 participants last post by  AlfaStel20  
#1 ·
Hallo,

ik heb een TI 2020 met de basis stereo.
Weet iemand wat er precies is gemonteerd? Welke speakers, vermogen etc.?
Wat is de gemakkelijkste upgrade voor dit systeem? Deel links als je die hebt!

Bedankt,
Jens

#2 ·
Hoi,

Ik heb een TI 2020 met de basis stereo.
Weet iemand wat er precies in zit? Welke speakers, vermogen etc?
Wat is de gemakkelijkste upgrade voor dit systeem? Deel links als je die hebt!

Bedankt,
Jens
Kijk eens in je connect handleiding.... ;)
voorbeeld volgt, pagina 8 :

Attachments

#5 ·
Uitstekend! Bedankt. Op basis hiervan heb ik dan het mid-range pakket met een subwoofer maar geen HK. Ik krijg de auto volgende week dus benieuwd hoe het klinkt… moet misschien een paar van de speakers upgraden. Proost!
Ik denk dat het belangrijkste is om goed bronmateriaal te gebruiken voor het afspelen, dus geen waardeloze MP3's maar lossless bronmateriaal
Systeem is hier erg gevoelig voor

#6 ·
Image
Mijn Stelvio uit 2022 werd geleverd met het basissysteem, dat gewoon 'basic' was. Je hoeft niet veel geld uit te geven om dit systeem geweldig te laten klinken. Ik wilde de HK-luidsprekers op de deuren. Dus kocht ik de roosters van Ebay. Ik kocht nieuwe luidsprekers van Amazon. De voorste HK-roosters zijn gemakkelijk te plaatsen omdat de cirkel voor de luidspreker zich aan de achterkant van het deurpaneel bevindt. Het is gewoon niet uitgesneden. Ik gebruikte een dremel en het werkte gemakkelijk. Toen ontdekte ik dat er geen middenluidspreker op het dashboard zat en ook geen luidsprekers in mijn C-stijlen. Als je een lamp schijnt in de C-stijl luidsprekertrim net boven de rugleuning van je achterstoel, zijn ze er wel of niet. Ik voegde middentonen toe aan de C-stijlen en het dashboardmidden. Ik voegde ook drie 8 inch actieve subs toe. 1 achterin waar de fabriek er een zou moeten hebben (de mijne had het niet). Ik bestelde de fabriekstrim links bestuurderszijde van ebay en het ziet er nu standaard uit. Toen voegde ik onder elke voorstoel een actieve sub toe. Ik gebruikte alle Infinity by Harman-luidsprekers. Voor de subs gebruikte ik een Kicker achterin en koos ik voor de goedkopere SSL LOPRO's voor de voorstoelen. Het beste van alles is dat ik geen extra versterker hoefde toe te voegen. Het fabriekssysteem kan de extra luidsprekers gemakkelijk aan en de subs worden gevoed, dus ze hebben ingebouwde versterkers.
Image
Image
Image
Image
Image

#9 ·
View attachment 34261
Mijn 2022 Stelvio werd geleverd met het basissysteem, dat gewoon 'basic' was. Je hoeft niet veel geld uit te geven om dit systeem geweldig te laten klinken.
Ik wilde de HK-luidsprekers op de deuren. Dus kocht ik de roosters van Ebay. Ik kocht nieuwe luidsprekers van Amazon.
De voorste HK-roosters zijn gemakkelijk te plaatsen omdat de cirkel voor de luidspreker zich aan de achterkant van het deurpaneel bevindt. Het is gewoon niet uitgesneden. Ik gebruikte een dremel en het werkte gemakkelijk. Toen ontdekte ik dat er geen middenluidspreker op het dashboard zat en ook geen luidsprekers in mijn C-stijlen. Als je een lamp schijnt in de C-stijl luidsprekerbekleding net boven de rugleuning van je achterstoel, zijn ze er wel of niet. Ik voegde middentonen toe aan de C-stijlen en het dashboardmidden. Ik voegde ook drie 8 inch actieve subs toe. 1 achterin waar de fabriek er een zou moeten hebben (de mijne had het niet). Ik bestelde de fabrieksbekleding links bestuurderszijde van ebay en het ziet er nu origineel uit. Toen voegde ik een actieve sub toe onder elke voorstoel. Ik gebruikte alle Infinity by Harman-luidsprekers. Voor de subs gebruikte ik een Kicker achterin en koos ik voor de minder dure SSL LOPRO's voor de voorstoelen. Het beste van alles is dat ik geen extra versterker hoefde toe te voegen. Het fabriekssysteem kan de extra luidsprekers gemakkelijk aan en de subs zijn actief, dus ze hebben ingebouwde versterkers.
View attachment 34259 View attachment 34260 View attachment 34261 View attachment 34262 View attachment 34263
Hoi Troy, hoe gemakkelijk was het om de C-stijl bekleding te verwijderen? Ik probeer mijn power liftgate steunen te vervangen en ze hebben bedrading die ergens in de buurt van die cover aansluit. De cover zegt ook airbag, dus ik denk dat ik waarschijnlijk de negatieve accupool moet verwijderen om veilig te zijn.
Image

#8 · (Edited)
Welke ondersit-subwoofer heb je geĂŻnstalleerd @1Troy, de SSL loPro?? Ik heb je bericht net goed gelezen en het lijkt erop dat ze geen aparte versterker nodig hebben, omdat ze actief/aangedreven zijn. Dus hoe heb je de sub aangesloten op de fabriekshoofdeenheid en de crossover-frequentie ingesteld? Ik ben van plan een Match M5.4 DSP-versterker te installeren met fabrieks luidsprekers. Ik heb de standaard 4+4 deurluidsprekers (geen HK). De versterker is plug-and-play met PP ISO 1 en PP - PAC 88 adapters. De versterker heeft een sub-uitgang, maar is beperkt tot 90W in de mid-power-modus. Suggesties over hoe je een ondersit-subwoofer kunt aansluiten om het geluidsbeeld te verbeteren? Ik wil geen krachtige sub, zelfs een low-power sub is goed genoeg om het geluid te verbeteren, dus alle suggesties zijn welkom. Bedankt