Alfa Romeo Stelvio Forum banner

Installatie van adaptieve cruise control (ACC)

1 reading
68K views 75 replies 28 participants last post by  tibimakai  
#1 · (Edited)
Een kleine handleiding voor de installatie:

DOE HET OP EIGEN RISICO.

Welnu, eerst heb je de stuurwielknoppen nodig met de ACC-knop. Het EPER-onderdeelnummer is: 156130459
Je moet ook de radar en camera aan de voorkant hebben, de procedure is hetzelfde voor de Giulia :)

0. Als je de accu niet wilt loskoppelen, kun je het beste je sleutel uit de buurt van de auto houden, zodat deze niet in de stand-bymodus gaat. Ook als je auto SGW heeft, heb je een paar extra stappen nodig.

1. Je moet je airbag van het stuurwiel verwijderen. Er is een clip bereikbaar vanaf de onderkant van de airbag met een platte schroevendraaier..je drukt erop met de schroevendraaier en dan zou de airbag eraf moeten komen. Er zitten kabels aan de airbag vast, dus wees voorzichtig en je moet ze ook verwijderen.

2. Koppel alle kabels los.

3. Verwijder het stuurwiel van de auto, het zal op deze manier veel gemakkelijker zijn om te werken. Schroef dan de 3 schroeven aan de achterkant los... één achter elk knoppaneel en één aan de onderkant van het stuurwiel. Dan moet je aan de onderkant van het stuurwiel werken en de plastic afdekking die eruitziet als aluminium losmaken met een plastic schroevendraaier voor clips of iets dergelijks MAAR wees voorzichtig om het leer op het stuurwiel niet te beschadigen. Er zitten twee grote plastic clips bijna in het midden van het stuurwiel, onder de airbag. Maak ze voorzichtig los.

4. Zodra je de plastic afdekking hebt verwijderd, kun je de knoppen verwijderen. Misschien is het een goed idee om de rode start-stopknop op dit moment te installeren als je dat wilt. Knoppen hebben hun eigen bedrading, dus wees daar ook voorzichtig mee. Neem de tijd en haast je niet, het is geen erg moeilijke klus.

5. Vervang de knoppen door de nieuwe. Zet dan alles weer in elkaar.

6. Sluit Multiecuscan aan op je ABS en controleer of je stuurwiel op 0,00 graden staat.

7. Zet de auto aan zonder de motor te starten, sluit Multiecuscan (MES) aan en ga naar Proxi-uitlijning.

8. In het gedeelte waar je ziet dat je de cruise control hebt ingeschakeld... schakel deze uit. Ga naar adaptieve cruise control en schakel deze in.

9. Doe de proxi-uitlijning. Het is het beste om de Wifi Cantier-interface te gebruiken (wat betekent de nieuwste versie van de interface met zowel wifi als BT) met MES, omdat ELM327 of andere interfaces kunnen falen bij sommige modules.

10. Wanneer de proxi-uitlijning is voltooid, krijg je foutcodes in sommige ECU's en heb je aanpassing van de ABS-ecu nodig. Op dit punt staat de auto in de veiligheidsmodus en kun je hem niet meer verplaatsen!!! Schrik niet. MAAR voor het geval dat alles naar de **** gaat, parkeer de auto dan ergens waar hij kan blijven staan totdat de sleepwagen komt.

11. Ga naar de ABS-ecu en ga naar parameters. Controleer of het stuurwiel op 0,00 graden staat, wat betekent 100% in het midden, niet naar links of rechts draaien... ga dan naar aanpassingen en doe een stuurwielreset.

12. Doe daarna een remdrukreset.

13. Doe ook een YAW-sensorreset.

14. Verwijder DTC-fouten in de ABS-eenheid

15. Zet de auto uit en wacht een paar minuten.

16. Zet de auto weer aan en ga naar de motor-ecu, verwijder daar ook DTC's. Nadat de proxi-uitlijning is voltooid, krijg je fouten in veel ecu's. (je motor kan een beetje gaan schudden... schrik niet :) in de meeste gevallen gebeurt dat niet. Het punt is dat de motor de verbinding met de ABS-eenheid verliest, om het kort te zeggen, en wat andere dingen.

17. Nadat je dtc in de motor-ecu hebt verwijderd, ga je naar alle andere ecu's en verwijder je ook de fouten.

18. Zet de auto uit en wacht.

19. Zet de auto aan, druk op de cruise control- en acc-knoppen en kijk op het display of de pictogrammen verschijnen.

20. Zoek een mooie weg en probeer met een vriend voor je de ACC en leer hoe het werkt... lees daarvoor ook de handleiding.

21. Kijk altijd naar de weg en wees bereid om te remmen.

22. Geniet van je ritten en wees veilig

p.s.: zal later foto's toevoegen

• Like
Reactions: Flunx
#4 ·
Houd er ook rekening mee dat het bovenstaande alleen werkt als je al de radar- en frontcamera-opties hebt ;)
Yep :) Ik vergeet te vermelden dat ik het in de eerste post zal toevoegen. Bedankt.en ook op dit moment krijg je geen ABS ecu software-update (de terugroepactie over ACC) misschien in de toekomst.Ik zal op zoek gaan naar een manier om die ABS software-update te krijgen... Het beste is om verkoopcodes toe te voegen voor je extra opties met behulp van witech. ACC is NH3 in de EU, daarna krijg je hoogstwaarschijnlijk de update.

• Like
Reactions: Flunx
#3 ·
Enkele foto's:

Attachments

#6 ·
Het was ook krap bij mij...we redden het door het bijna plat terug te leggen naar het wiel...als je begrijpt wat ik bedoel. Zo kun je de clips weer op hun plaats zetten. Het "moeilijkste" deel was de onderkant waar je voorzichtig moet zijn met het leer.

Neem gewoon de tijd, als het niet de goede kant op gaat...ga 30 minuten weg, drink iets of zo en probeer het dan rustig opnieuw :)

#7 · (Edited)
Het was ook bij mij een krappe pasvorm...we redden het door het bijna plat naar het wiel terug te leggen...als je begrijpt wat ik bedoel. Zo kun je de clips weer op hun plaats zetten. Het "moeilijkste" deel was de onderkant waar je voorzichtig met het leer moet zijn.

Neem gewoon de tijd, als het niet de goede kant op gaat...ga dan 30 minuten weg, drink iets of zo en probeer het dan rustig opnieuw :)
Nou, dit was mijn tweede stuurwiel dat ik kocht om de acc-module te krijgen, maar nou ja, ik denk dat het een slecht idee was, ik had gewoon het stuurwiel moeten vervangen? Ik weet alleen niet zeker of het verwarmd is (de mijne wel...). en geen idee hoe ik dit moet controleren - eper vindt geen codes op het stuur... maar in het slechtste geval werkt de verwarming niet als ik het goed heb. Kunt u mij ook vertellen welke maat dopsleutel ik nodig heb om het stuurwiel van de auto los te koppelen?

Ik geloof ook dat de beste optie is om de accu los te koppelen. Ik weet dat deze achterin de auto zit, maar ik kan hem niet vinden, ik kan alleen de reserveband zien. Moet ik deze verwijderen of is er een andere toegang toe?

#10 ·
De accu zou onder je reservewiel moeten zitten.
Ik ben niet 100% zeker, maar ik denk dat de dopsleutel ongeveer 19 mm was (of veel meer). MAAR het is goed om iemand te hebben die je even kan helpen om het stuur vast te houden.
Bedankt? Eindelijk gelukt om de module te installeren.. module vervangen zonder het stuur uit de auto te halen en succesvol geactiveerd.. nu testen met wat extra aandacht.. hopelijk lukt het me om een upgrade te krijgen die gedaan wordt vanwege een terugroepactie

#9 · (Edited)
Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik denk dat de dopsleutel ongeveer 19 mm was of zo (of veel meer). MAAR het is goed om iemand te hebben die je een seconde kan helpen om het stuur vast te houden.

#11 ·
Als je de terugroepactie niet krijgt, wees dan extra alert. Een tweede, hardere tik op het rempedaal zorgt ervoor dat het uitgaat. Ook de aan/uit-knop op het stuur...die werkt altijd.

Leuk geschreven!

Als je dit zelf gaat doen, helpen twee paar handen altijd. Geduld is een vereiste, neem ruim de tijd, vooral als je zoiets voor het eerst doet. Denk ook aan de regels voor computerupgrades. Zorg ervoor dat de omgeving schoon en statisch vrij is, dat geldt ook voor jou. Was je handen goed en ontlaad statische elektriciteit en ja, je moet de batterij loskoppelen - als je dat niet doet en het flink verprutst, kan de airbag in je gezicht afgaan...een goede manier om een slechte dag te hebben. Helpt ook om onbedoelde kortsluitingen te voorkomen, nogmaals, als je onhandig bent en iets verprutst. Volg die stappen, met zorgvuldige - geduldige bewegingen, en er zou geen probleem moeten zijn. Trek nooit.

#12 ·
Oké, ik heb een domme vraag.... Hoe weet je of je de camera aan de voorkant hebt? Ik denk dat ik eindelijk een gebruikte Stelvio heb gevonden die aan de meeste van mijn wensen voldoet. Geen flippers of ACC en de head unit is slechts de 6,5" met, neem ik aan, geen HD-radio (misschien een dealbreaker). Hij heeft wel de Driver Assist Static met optie voor sensoren aan de voorkant en waarschuwing voor een aanrijding van voren.

#13 ·
Als u de FCW en de bestuurdersassistentie heeft, heeft u zeker de camera.

OF u kunt gewoon naar buiten kijken door de voorruit in het midden en zoeken naar de camera voor uw achteruitkijkspiegel :)

#14 ·
Als je de FCW en de rijassistentie hebt, heb je zeker de camera.

OF je kunt gewoon in het midden naar buiten kijken naar de voorruit en zoeken naar de camera voor je achteruitkijkspiegel :)
Nou, deze auto mist alleen de 8.8 en de hs-radio nu ik de flappy paddles en ACC kan installeren. Nu hoef ik alleen nog maar iemand te vinden die heeft bedacht hoe ik de infotainment kan verwisselen.

#18 ·
Ik ben mislukt bij deze installatie na fouten na proxy-uitlijning die me de *** schrik aanjoegen. Ik heb de dealer het gewoon in de normale staat laten herstellen. Deze thread geeft me nieuwe hoop, dus bedankt! Ik denk echter echt dat het enige wat je vanuit hardware-oogpunt hoeft te doen, is de lege plastic afdekking van de ruimte op de stuurwielmodule trekken waar de ACC-knop hoort te zitten. Daaronder ZIT DE SCHAKELAAR!! Je hoeft alleen maar de lege afdekking te vervangen door de knop van een module uit een auto met ACC. Je hoeft niet de hele module te vervangen! Je hoeft het stuurwiel niet te demonteren! Je hoeft niet het risico te lopen de airbag te activeren!

OF TENMINSTE DAT IS MIJN VERMOEDEN...

Kan iemand dit bevestigen??

#19 ·
Hallo iedereen. Ik heb een Stelvio basis uit 2019 met Drive Assistant-pakket, en het lijkt erop dat ik de radar en camera heb? Ik heb het glanzend zwarte stuk in mijn grille. Heb ik het correct dat ik alleen de knop nodig heb en hem moet programmeren?

#22 ·
Hoi iedereen. Ik heb een 2019 Stelvio basis met Drive Assistant-pakket, en het lijkt erop dat ik de radar en camera heb? Ik heb het glanzende zwarte stuk in mijn grille. Heb ik gelijk dat ik alleen de knop nodig heb en hem moet programmeren?
Het glanzende zwarte stuk hebben betekent niets, want de auto's zonder radar hebben het ook. Als je de menu's voor FCW op je navy-scherm hebt, dan heb je het. Zo ja, dan heb je de knop nodig.... maar ook om de auto te programmeren, als hij vanaf 2018 is geproduceerd, heb je hoogstwaarschijnlijk de SGW en heb je daarvoor de bypass-module nodig. Er is een vriend van mij die ze in Polen maakt en ook een dealer voor de VS heeft

#21 ·
Bedoel je de achteruitrijcamera (met de parkeersensoren) of ?

#24 · (Edited)
Heeft iemand dit ooit geprobeerd op een Stelvio uit 2020? Ik wil dit zo graag doen, maar ben ook doodsbang. Ik zie dat de lay-out van de ACC-knop is veranderd voor 2020. Betekent dit iets bij het herconfigureren van de Multiecuscan?

20667

Is het mogelijk om hetzelfde te doen met Lane keep Assist en Lane Departure Warning? En ik kan nergens aan het ACC-knopgedeelte komen. Kunt u advies geven? Hartelijk dank @KGB.

#41 ·
Is dit al eens geprobeerd op een 2020 Stelvio? Ik wil dit zo graag doen, maar ben ook doodsbang. Ik zie dat de lay-out van de ACC-knop is veranderd voor 2020. Betekent dit iets bij het herconfigureren van de Multiecuscan?

View attachment 20667

Is het mogelijk om hetzelfde te doen met Lane keep Assist en Lane Departure Warning? En ik kan nergens aan het ACC-knopgedeelte komen. Kunt u advies geven? Hartelijk dank @KGB.
Hoi
Bent u erin geslaagd meer informatie te krijgen van @KGB over rijhulpsystemen?
BEDANKT

#25 ·
Dat heb ik nog niet geprobeerd.... Zal die week naar het onderdeelnummer voor MY20 kijken en het je laten weten.

• Like
Reactions: Prem27
#26 ·
[QUOTE = "KGB, post: 116965, membro: 6659"]
Een kleine handleiding over hoe je het installeert:

DOE DIT OP EIGEN RISICO.

Nou, eerst heb je de knoppen op het stuur nodig met de ACC-knop. Het EPER-onderdeelnummer is: 156130459
Je moet ook de radar aan de voorkant en de camera hebben, de procedure is hetzelfde als voor de Giulia :)

0. Als je de batterij niet wilt verwijderen, kun je de sleutel het beste uit de buurt van de auto houden, zodat deze niet in de stand-bymodus gaat. Ook als je auto SGW heeft, heb je een paar extra stappen nodig.

1. Je moet de airbag van het stuur verwijderen. Er zit een clip die toegankelijk is vanaf de onderkant van de airbag met een platte schroevendraaier... je drukt erop met de schroevendraaier en dan zou de airbag los moeten komen. Er zitten kabels aan de airbag vast, dus wees voorzichtig en je moet ze ook verwijderen.

3. Verwijder het stuur uit de auto, dan is het veel gemakkelijker om te werken. Schroef dan de 3 schroeven aan de achterkant los... één achter elk knoppaneel en één aan de onderkant van het stuur. Dan moet je aan de onderkant van het stuur de plastic afdekking die eruitziet als aluminium losmaken met een plastic schroevendraaier voor clips of iets dergelijks, MAAR wees voorzichtig dat je het leer op het stuur niet beschadigt. Er zitten twee grote plastic clips bijna in het midden van het stuur, onder de airbag. Maak ze voorzichtig los.

4. Zodra je de plastic afdekking hebt verwijderd, kun je de knoppen verwijderen. Misschien is het een goed idee om de rode start-stopknop op dit moment te installeren. Knoppen hebben hun eigen bedrading, dus wees daar ook voorzichtig mee. Neem de tijd en haast je niet, het is geen erg moeilijke klus.

6. Sluit Multiecuscan aan op je ABS en controleer of je stuur op 0,00 graden staat.

7. Zet de auto aan zonder de motor te starten, sluit Multiecuscan (MES) aan en ga naar Proxi-uitlijning.

8. In het gedeelte waar je ziet dat je de cruise control hebt ingeschakeld... schakel deze uit. Ga naar adaptieve cruise control en schakel deze in.

9. Doe de proxi-uitlijning. Het is het beste om de Wifi Cantier-interface te gebruiken (wat betekent de nieuwste versie van de interface met zowel wifi als BT) met MES, omdat ELM327 of andere interfaces kunnen falen bij sommige modules.

10. Wanneer de proxi-uitlijning is voltooid, krijg je foutcodes in sommige ECU's en heb je aanpassing van de ABS-ecu nodig. Op dit punt staat de auto in de veiligheidsmodus en kun je hem niet meer bewegen!!! Schrik niet. MAAR voor het geval dat alles misgaat, parkeer de auto ergens waar hij kan blijven staan totdat de sleepwagen komt.

11. Ga naar de ABS-ecu en ga naar parameters. Controleer of het stuur op 0,00 graden staat, wat betekent 100% in het midden, niet naar links of rechts gedraaid... ga dan naar aanpassingen en doe een stuurwielreset.

16. Zet de auto weer aan en ga naar de motor-ecu, verwijder daar ook DTC's. Nadat de proxi-uitlijning is voltooid, krijg je fouten in veel ecu's. (je motor kan een beetje gaan schudden... schrik niet :) in de meeste gevallen gebeurt dat niet. Het punt is dat de motor de verbinding met de ABS-eenheid verliest, om het kort te zeggen, en wat andere dingen.

17. Nadat je dtc in de motor-ecu hebt verwijderd, ga je naar alle andere ecu's en verwijder je ook fouten.

19. Zet de auto aan, druk op de cruise control- en acc-knoppen en kijk op het display of de pictogrammen verschijnen.

20. Zoek een mooie weg en probeer met een vriend voor je de ACC en leer hoe het werkt... lees daarvoor ook de handleiding.

[/QUOTE]

#28 ·
Ik heb een gebruikt quad-stuur gekocht met de rode startknop en de acc-knop. Het zou een directe vervanging moeten zijn om het stuur toe te voegen. Heeft iemand problemen/succes gehad met deze installatieprocedure met multiecuscan? Ik hoop dat het nieuwe stuur verwarmd is, is er een manier om dit voor de installatie te zien? Bedankt!

#29 ·
Ik heb een gebruikt quad stuurwiel gekocht met de rode startknop en acc-knop. Het zou een directe vervanging moeten zijn om het stuur toe te voegen. Heeft iemand problemen/succes gehad met deze installatieprocedure met multiecuscan? Ik hoop dat het nieuwe stuur verwarmd is, is er een manier om dit voor de installatie te vertellen? Bedankt!
Verwarmd stuurwiel heeft deze zwarte connector met twee dikke draden (zwart en rood).

22958

#35 ·
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum.
Ik heb net een 2018 Stelvio Sport ingeruild, waar ik absoluut van hield, en ben met een nieuwe 2021 Stelvio TI bij de dealer weggereden.
De eerste keer dat ik op de snelweg reed, besefte ik dat ik niet kan leven met alle 'nannies' die deze nieuwe Stelvio heeft.
In de eerste plaats is er de Active Cruise Control die me gek maakt en de auto vertraagt ​​wanneer dat niet nodig is.
Ten tweede is er de pieptoon wanneer een auto voor me plotseling vertraagt ​​of op de rem trapt.
Ik heb geprobeerd al deze rijhulpsystemen uit te schakelen, maar ik zie dat ze nooit echt uit staan ​​en wanneer ik de auto opnieuw start, staan ​​ze weer aan.
Weet iemand hoe ik ze permanent kan uitschakelen of ze kan loskoppelen?
Als ik rijd, heb ik deze elektronische gadgets niet nodig om me in twijfel te trekken.

#36 ·
[QUOTE = "KGB, post: 116965, membro: 6659"] Een kleine handleiding over hoe je het installeert: DOE HET OP EIGEN RISICO. Nou, ten eerste heb je de knoppen op het stuur nodig met de ACC-knop. Het EPER-onderdeelnummer is: 156130459. Verder moet je de voorradar en de camera hebben, de procedure is hetzelfde als voor de Giulia :) 0. Als je de batterij niet wilt verwijderen, is het beter om de sleutel uit de buurt van de auto te houden, zodat deze niet in de stand-bymodus gaat. Verder, als je auto SGW heeft, heb je een paar extra stappen nodig. 1. Je moet de airbag van het stuur verwijderen. Er is een clip toegankelijk vanaf de onderkant van de airbag met een platte schroevendraaier..duw hem met de schroevendraaier en dan zou de airbag los moeten komen. Er zitten kabels aangesloten op de airbag, dus wees voorzichtig en je moet ze ook verwijderen. 2. Koppel alle kabels los. 3. Verwijder het stuur van de auto, op deze manier is het veel gemakkelijker om te werken. Schroef dan de 3 schroeven aan de achterkant los... een achter elk knoppaneel en een aan de onderkant van het stuur. Dan moet je aan de onderkant van het stuur de plastic afdekking die eruitziet als aluminium losmaken met een plastic schroevendraaier voor clips of iets dergelijks MAAR wees voorzichtig om het leer op het stuur niet te beschadigen. Er zitten twee grote plastic clips bijna in het midden van het stuur, onder de airbag. Maak ze voorzichtig los. 4. Zodra je de plastic afdekking hebt verwijderd, kun je de knoppen verwijderen. Misschien is het een goed idee om de rode start-stopknop op dit moment te installeren als je dat wilt. Knoppen hebben hun eigen bedrading, dus wees daar ook voorzichtig mee. Neem de tijd en haast je niet, het is geen erg moeilijke klus. 5. Vervang de knoppen door de nieuwe. Zet dan alles weer in elkaar. 6. Sluit Multiecuscan aan op je ABS en controleer of je stuur op 0,00 graden staat. 7. Zet de auto aan zonder de motor te starten, sluit Multiecuscan (MES) aan en ga naar Proxi-uitlijning. 8. In het gedeelte waar je ziet dat je de cruise control hebt ingeschakeld... schakel deze uit. Ga naar adaptieve cruise control en schakel deze in. 9. Doe de proxi-uitlijning. Het is het beste om de Wifi Cantier-interface te gebruiken (wat betekent de nieuwste versie van de interface die zowel wifi als BT heeft) met MES, omdat ELM327 of andere interfaces kunnen falen bij sommige modules. 10. Wanneer de proxi-uitlijning is voltooid, heb je foutcodes in sommige ECU's en heb je aanpassing van de ABS-ecu nodig. Op dit punt staat de auto in de veiligheidsmodus en kun je hem niet bewegen!!! Raak niet in paniek. MAAR voor het geval dat alles misgaat, parkeer de auto ergens waar hij kan blijven staan totdat de sleepwagen komt. 11. Ga naar de ABS-ecu en ga naar parameters. Controleer of het stuur op 0,00 graden staat, wat 100% in het midden betekent, niet naar links of rechts draaien... ga dan naar aanpassingen en doe een stuurwielreset. 12. Doe daarna een remdrukreset. 13. Doe ook een YAW-sensorreset. 14. Verwijder DTC-fouten in de ABS-eenheid. 15. Zet de auto uit en wacht een paar minuten. 16. Zet de auto weer aan en ga naar de motor-ecu, verwijder daar ook DTC's. Nadat de proxi-uitlijning is voltooid, heb je fouten in veel ecu's. (je motor kan een beetje gaan schudden... raak niet in paniek :) in de meeste gevallen gebeurt dat niet. Het punt is dat de motor de verbinding met de ABS-eenheid verliest, om het kort te zeggen, en een paar andere dingen. 17. Nadat je dtc's in de motor-ecu hebt verwijderd, ga je naar alle andere ecu's en verwijder je daar ook fouten. 18. Zet de auto uit en wacht. 19. Zet de auto aan, druk op de cruise control- en acc-knoppen en kijk op het display of de pictogrammen verschijnen. 20. Zoek een mooie weg en probeer met een vriend voor je de ACC en leer hoe het werkt... lees daarvoor ook de handleiding. 21. Kijk altijd naar de weg voor je en wees bereid om te remmen. 22. Geniet van je ritten en wees veilig. p.s.: zal later foto's toevoegen
[/QUOTE] Geweldig advies Ernesto👍 Ik heb een gebruikt Stelvio QV-stuur gekocht en vraag me af of ik de ACC-knop op mijn Giulia QV kan gebruiken (ik heb alle radars en camera's). Mij is verteld dat de kilometerstand van de Stelvio over mijn Giulia QV-kilometerstand zou kunnen springen of verwarren🤔 Alle adviezen worden gewaardeerd.

#37 ·
Een kleine handleiding over hoe je het installeert:

DOE HET OP EIGEN RISICO.

Nou, eerst heb je de stuurwielknoppen nodig met ACC-knop. Het EPER-onderdeelnummer is: 156130459
Je moet ook de radar en camera aan de voorkant hebben, de procedure is hetzelfde voor de Giulia :)

0. Als je de batterij niet wilt verwijderen, kun je het beste je sleutel uit de buurt van de auto houden, zodat deze niet in de stand-bymodus gaat. Ook als je auto SGW heeft, heb je een paar extra stappen nodig.

1. Je moet je airbag van het stuurwiel verwijderen. Er is een clip bereikbaar vanaf de onderkant van de airbag met een platte schroevendraaier..je drukt erop met de schroevendraaier en dan zou de airbag eraf moeten komen. Er zitten kabels aan de airbag vast, dus wees voorzichtig en je moet ze ook verwijderen.

3. Verwijder het stuurwiel van de auto, het is veel gemakkelijker om op deze manier te werken. Schroef dan de 3 schroeven aan de achterkant los... één achter elk knoppaneel en één aan de onderkant van het stuurwiel. Dan moet je aan de onderkant van het stuurwiel de plastic afdekking die eruitziet als aluminium losmaken met een plastic schroevendraaier voor clips of iets dergelijks, MAAR wees voorzichtig om het leer op het stuurwiel niet te beschadigen. Er zitten twee grote plastic clips bijna in het midden van het stuurwiel, onder de airbag. Maak ze voorzichtig los.

4. Als je de plastic afdekking hebt verwijderd, kun je de knoppen verwijderen. Misschien is het een goed idee om de rode start-stopknop op dit moment te installeren. Knoppen hebben hun eigen bedrading, dus wees daar ook voorzichtig mee. Neem de tijd en haast je niet, het is geen erg moeilijke klus.

6. Sluit Multiecuscan aan op je ABS en controleer of je stuurwiel op 0,00 graden staat.

9. Doe de proxi-uitlijning. Het is het beste om de Wifi Cantier-interface te gebruiken (wat betekent de nieuwste versie van de interface die zowel wifi als BT heeft) met MES, omdat ELM327 of andere interfaces kunnen falen bij sommige modules.

10. Wanneer de proxi-uitlijning is voltooid, krijg je foutcodes in sommige ECU's en heb je aanpassing van de ABS-ecu nodig. Op dit punt staat de auto in de veiligheidsmodus en kun je hem niet verplaatsen!!! Schrik niet. MAAR voor het geval dat alles misgaat, parkeer de auto dan ergens waar hij kan blijven staan totdat de sleepwagen komt.

11. Ga naar de ABS-ecu en ga naar parameters. Controleer of het stuurwiel op 0,00 graden staat, wat betekent 100% in het midden, niet naar links of rechts draaien... ga dan naar aanpassingen en doe een stuurwielreset.

16. Zet de auto weer aan en ga naar de engine ecu, verwijder daar ook DTC's. Nadat de proxi-uitlijning is voltooid, krijg je fouten in veel ecu's. (je motor kan een beetje gaan schudden.... schrik niet :) in de meeste gevallen gebeurt het niet. Het punt is dat de motor de verbinding met de ABS-eenheid verliest, om het kort te zeggen, en wat andere dingen.

17. Nadat je dtc in de engine ecu hebt verwijderd, ga je naar alle andere ecu's en verwijder je ook fouten.

Hoi KGB
Ik heb een gebruikte ACC-knop van een Stelvio QV gekregen en wil deze in mijn Giulia QV plaatsen. Mij is verteld dat een nieuw onderdeel nodig is, omdat de kilometerstand van de Stelvio mijn Giulia kan verwarren of overslaan.
Alle advies wordt zeer gewaardeerd.

#38 ·
Hoi KGB
Ik heb een gebruikte ACC-knop van een Stelvio QV en wil deze in mijn Giulia QV plaatsen. Mij is verteld dat een nieuw onderdeel nodig is, omdat de kilometerstand van de Stelvio kan verwarren of doorspringen naar mijn Giulia.
Alle advies wordt zeer gewaardeerd.
De kilometerstand van het voertuig wordt NIET opgeslagen in de ACC Cruise Control-knop.
Deze wordt opgeslagen in de BCM, de ECU, de TCM en het dashboard.

#39 ·
Er wordt niets in de knoppen opgeslagen, dus ga je gang... en trouwens, we hebben veel Stelvio-knoppen op de Guilia geĂŻnstalleerd... moeten de tijd vinden om de afdalingsknop te laten werken.

#40 ·
Weet u zeker dat de ACC-knop ĂĽberhaupt nodig is?

Ik heb mijn ACC teruggezet naar normale cruise zonder de knop te veranderen... totdat ik de bedrading repareerde die de ACC in de war bracht.

Ik vraag me gewoon af of iemand de operatie heeft geprobeerd met het veranderen van dat onderdeel.