Er is een reeks Alfa-video's die de basisfuncties van het voertuig behandelen. Eén video beschrijft de start/stop-functie. Er zijn 10 omstandigheden die ervoor kunnen zorgen dat het systeem niet stopt. Het is eigenlijk heel geavanceerd. Elk item maakt de functie ongedaan. Eerlijk gezegd ben ik vastbesloten om eraan te wennen (ondanks de bedenkingen van mijn vrouw). Elke auto zal het binnenkort hebben en het is voor mij geen spatje aanstootgevend, zolang de cabinetemperatuur op peil blijft en de startmotor en bijbehorende systemen voor deze exacte functionaliteit zijn ontworpen. Wat de rijstijl betreft, is het gemakkelijk om je aan te passen aan het niet loslaten van het rempedaal totdat je klaar bent om te bewegen (zoals bij het driften voordat je gaat rijden) om de extra cycli te verminderen. De enige keer dat ik de knop gebruikte om het uit te schakelen, was in stop-and-go-verkeer op de I95 in de omgeving van DC, omdat het overdreven leek. Eén ding dat me is opgevallen, is dat hij stopt als ik de garage inrijd, dan opnieuw start als je Park selecteert en dan stopt met de contactknop. Ik omarm het allemaal als het wennen aan een nieuwe auto waar ik van hou. C'est la vie.