Alfa Romeo Stelvio Forum banner

Uitschakelen van Auto Start/Stop

55K views 38 replies 23 participants last post by  cliftonw74  
#1 ·
Ik las dat er op Ford-voertuigen een manier is om de automatische start/stop permanent uit te schakelen door een aanhangerkoppelingstester in de verlichtingsstekker te steken. Ik vroeg me af of hetzelfde gedaan kan worden op de Stelvio met de trekhaakoptie. Zelfs als de optie niet is geĂŻnstalleerd, zitten de draden misschien nog in de kabelboom en kan er iets in elkaar worden gezet.

#2 ·
Er zou een optie moeten zijn om het uit te schakelen, aangezien het beschikbaar is in de Giulia. De knop zit bij de koplamp schakelaar in de sedan op het dashboard, misschien is het hetzelfde in de Stelvio? Maar ik las dat de functie elke keer dat je de auto opnieuw start, terugkeert naar "aan".

#3 ·
Er zou een optie moeten zijn om het uit te schakelen, aangezien het beschikbaar is in de giulia. De knop zit bij de koplamp schakelaar in de sedan op het dashboard, misschien is het hetzelfde in de Stelvio? Maar ik las dat de functie elke keer dat je de auto opnieuw start terugkeert naar "aan".
Ja, die is er, maar hij gaat weer aan zodra je de auto opnieuw start - wat vervelend is. Ik was op zoek naar een manier om het permanent uit te schakelen.

#5 ·
Dit zou niet dezelfde situatie zijn als bij de Ford, om voor de hand liggende ontwerp- en technische redenen. Voor veel voertuigen zijn er verschillende manieren om het systeem uit te schakelen, maar veel auto's kunnen niet permanent worden uitgeschakeld.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb via PM met @macgeek gechat en als ik de servicehandleidingen bekijk, lijkt het erop dat het trekken van een aanhanger de start-stop op dit voertuig niet beĂŻnvloedt. Hij had echter wel een paar suggesties voor het opzetten van een vertragingstimer-circuit om de start/stop-knop na het inschakelen te pulseren om de start-stop uit te schakelen.

#9 ·
Zeker geen alledaagse reparatie, maar het is zeer goed mogelijk en ik zie niet in hoe het de computer zou kunnen verstoren, tenzij je iets kortsluit en het verbrandt lol. Ik zou wel geĂŻnteresseerd zijn om te zien hoe dat bedradingsschema eruit ziet.
@macgeek op het giulia forum heeft de bedradingsaansluitingen voor de start/stop knop. Hij stelde ook een circuit als dit voor
Het genereren van een vertraagde puls met een 555-timer bij het inschakelen van het circuit

#10 ·
Aan de positieve kant, met de auto start-stop functie, weten we zeker dat de startmotor van de Stelvio veel stress aankan. De schema's zijn geweldig als je weet wat je doet, maar niet iets voor de gemiddelde eigenaar zoals ik. Ik denk dat we met de Stelvio rond moeten rijden en moeten kijken hoe storend het echt voor je voelt.

#13 ·
Ik denk dat het de moeite waard is om het risico te nemen als je van plan bent om een ​​kortetermijneigenaar te zijn die binnen de oorspronkelijke garantieperiode blijft, samen met de lokale wetgeving inzake ondeugdelijke producten. We zullen eraan moeten wennen, voor we het weten wordt dit een standaardfunctie in de meeste auto's.

#14 ·
Dus ik heb vandaag een eerste proefrit gemaakt en de start/stop-functie opgemerkt terwijl ik wachtte tot het stoplicht op groen sprong. Merk op dat de airconditioning ook aan en in werking was. Tijdens het stoppen stopte niet alleen de motor, maar stopte ook de ventilator van de airconditioning met blazen. De totale tijd was slechts ongeveer een seconde, maar werd als langer ervaren. Ik denk dat het hele proces gebeurde toen ik mijn voet van de rem haalde en naar het gaspedaal ging. De combinatie van functies maakt het een beetje irritant. Een aan/uit-schakelaar zou elk bezwaar wegnemen, maar die is er niet. :sad Een langere proefrit zou de volgende keer op zijn plaats zijn.:smile

#15 ·
Dat kan een probleem zijn waar Alfa Romeo aan moet werken, want het is gewoon vreemd als de ventilator uitgaat tijdens het rijden. Als de stop langer duurt, kan de ventilator ook langer uitstaan. Ze moeten gewoon de optie toevoegen om start/stop uit te schakelen, anders riskeren ze dat mensen elders gaan zoeken naar hun performance SUV.

#16 ·
Ik snap dit draadje en het soortgelijke draadje op het Giulia-forum gewoon niet. Hoe moeilijk is het om op de knop te drukken om de start/stop-functie één keer per rit uit te schakelen? Helemaal niet moeilijk!! Ik heb te veel plezier in het rijden in mijn QV om me zorgen te maken over zoiets onbelangrijks.

Een dealbreaker bij het kopen van de auto? Belachelijk.

Ik moet ook de verwarming en koeling en de radio vrij vaak aanpassen. Dus ik doe het gewoon en heb dan plezier in het rijden.

Eerstewereldprobleem.

Jeff

#20 ·
Ik snap dit draadje en het vergelijkbare draadje op het Giulia-forum gewoon niet. Hoe moeilijk is het om op de knop te drukken om de start/stop-functie één keer per rit uit te schakelen? Helemaal niet moeilijk!! Ik heb te veel plezier in het rijden met mijn QV om me druk te maken over zoiets onbelangrijks.

Een dealbreaker bij het kopen van de auto? Belachelijk.

Ik moet ook de verwarming en koeling en de radio vrij vaak aanpassen. Dus ik doe het gewoon en heb dan plezier in het rijden.

Eerste wereldprobleem.

Jeff
Ik ben het er helemaal mee eens. Ik schakel de start/stop-functie in onze huidige gezinsauto (een Audi A4) elke keer uit als ik in de auto stap. Ik steek mijn arm uit en druk met mijn wijsvinger op de knop: voilĂ , start/stop is voorbij! Zo makkelijk is het.

#21 ·
Ik weet dat sommige 4-cilinder BMW's deze optie ook hebben, en ik heb het opgemerkt tijdens het rijden in verschillende 3-series. Ik zet het altijd uit bij het starten van de auto, ik ben er zeker van dat er een firmware-update komt om het uit te schakelen via aan/uit-cycli.

tot die tijd één druk na de startknop.

Benieuwd hoe lang de startmotor deze cycli kan weerstaan.

#27 ·
nabijheidssensoren

Het is erg vervelend :) Eigenlijk zijn de nabijheidssensoren ook vervelend als ze geparkeerd staan en ze blijven signaleren.
Helemaal mee eens. Naast de slordige/papperige richtingaanwijzerhendel is de manier waarop de nabijheidssensoren zijn geprogrammeerd waarschijnlijk het meest frustrerende waar je mee te maken hebt. Ik zou de hersenloze technische zielen die dit hebben bedacht graag een klap willen geven.

En natuurlijk het auto-startsysteem.

#24 ·
De Auto Stop and Start is ontworpen om benzine te besparen. U kunt het niet permanent uitschakelen. Het voertuig schakelt uit wanneer het tot stilstand komt, tenzij u de auto-stopknop aan de linkerkant van het stuurwiel onder de parkeersensor aan- en uitknop hebt ingedrukt. Als u de airconditioning of verwarming voluit heeft staan, schakelt het voertuig niet uit. Ik schakel het elke keer uit als ik in het voertuig stap.

#25 · (Edited)
Er is een reeks Alfa-video's die de basisfuncties van het voertuig behandelen. Eén video beschrijft de start/stop-functie. Er zijn 10 omstandigheden die ervoor kunnen zorgen dat het systeem niet stopt. Het is eigenlijk heel geavanceerd. Elk item maakt de functie ongedaan. Eerlijk gezegd ben ik vastbesloten om eraan te wennen (ondanks de bedenkingen van mijn vrouw). Elke auto zal het binnenkort hebben en het is voor mij geen spatje aanstootgevend, zolang de cabinetemperatuur op peil blijft en de startmotor en bijbehorende systemen voor deze exacte functionaliteit zijn ontworpen. Wat de rijstijl betreft, is het gemakkelijk om je aan te passen aan het niet loslaten van het rempedaal totdat je klaar bent om te bewegen (zoals bij het driften voordat je gaat rijden) om de extra cycli te verminderen. De enige keer dat ik de knop gebruikte om het uit te schakelen, was in stop-and-go-verkeer op de I95 in de omgeving van DC, omdat het overdreven leek. Eén ding dat me is opgevallen, is dat hij stopt als ik de garage inrijd, dan opnieuw start als je Park selecteert en dan stopt met de contactknop. Ik omarm het allemaal als het wennen aan een nieuwe auto waar ik van hou. C'est la vie.

#39 ·
Er is een reeks Alfa-video's die de basisfuncties van het voertuig behandelen. Eén daarvan beschrijft de stop/start-functie. Er zijn 10 omstandigheden die ervoor kunnen zorgen dat het systeem niet stopt. Het is eigenlijk heel geavanceerd. Elk item tenietdoet de functie. Eerlijk gezegd ben ik vastbesloten om eraan te wennen (ondanks de bedenkingen van mijn vrouw). Elke auto zal het binnenkort hebben en het is me geen jota bezwaarlijk, zolang de cabinetemperatuur op peil blijft en de startmotor en bijbehorende systemen voor precies deze functionaliteit zijn ontworpen. Wat de rijstijl betreft, is het gemakkelijk om je aan te passen door het rempedaal pas los te laten als je wilt gaan rijden (zoals bij het driften voordat je gaat rijden) om de extra cycli te verminderen. De enige keer dat ik de knop gebruikte om het uit te schakelen, was in stop-and-go-verkeer op de I95 in de omgeving van DC, omdat het overdreven leek. Eén ding dat me is opgevallen, is dat hij stopt als ik de garage inrijd en dan opnieuw start als je Park selecteert en dan stopt met de contactknop. Ik omarm het allemaal als het wennen aan een nieuwe auto waar ik van hou. C'est la vie.
Eigenlijk hebben de starters een halfwaardetijd bij intensief gebruik. IK LAS dat de startmotor slechts goed is voor 1500 cycli starten/stoppen. Ik weet niet zeker hoe geldig het is.

#29 ·
Ik zou er goed geld voor over hebben om de start/stop-functie permanent uit te schakelen; Ik snap hoe het bedoeld is voor brandstofbesparing, maar voor het rijden in druk stadsverkeer denk ik niet dat een autofabrikant dit ooit succesvol heeft kunnen realiseren in een niet-hybride auto-opstelling. Mijn Porsche Macan had dezelfde functie, en hij had een knop die het uitschakelen onthield en het was niet nodig om het bij elke nieuwe sessie in de auto uit te schakelen, dus het kan. Ik hoop dat Alfa dit verbetert in een toekomstige firmware-update! Misschien wel de enige klacht die ik over de auto heb - verder ben ik er dol op.

#32 ·
...Mijn Porsche Macan had dezelfde functie, en hij had een knop die het uitschakelen onthield en het niet nodig had om bij elke nieuwe sessie in de auto uit te schakelen, dus het kan gedaan worden...
Mijn inzicht is dat als de start/stop-functie niet elke keer automatisch wordt geactiveerd wanneer de auto start, deze niet wordt gebruikt bij het ontvangen van de officiële EPA-brandstofverbruiksscore. Omdat 99% van de reden dat het bestaat is om die beoordelingsscore te verbeteren, is er weinig motivatie voor hen om toe te staan dat het wordt uitgeschakeld.

#30 ·
Onze goede vriend ALFATECH plaatste (blijkbaar in een andere thread) een manier om het te doen - aangezien een van de uitschakelvoorwaarden de motorkapvergrendeling is, heeft het kortsluiten van de schakelaar hetzelfde effect. Misschien kan iemand het vinden of weet iemand waar het is. Ik besloot niet te proberen ermee te knoeien en probeer eraan te wennen, ervan uitgaande dat het de toekomst is; de knop gebruiken in tijden dat het een overlast is.

We verwachten ook dat de software-update dit bij het volgende service-interval of reflash aanpakt. Ik hoop dat dit helpt.

#34 ·
Ik denk dat dit misschien al beantwoord is, maar hier is de link om de plug-and-play te kopen om het permanent uit te schakelen. Mijn vrouw houdt niet van de automatische start/stop, ik ook niet.

Ik gebruik dit nu al geruime tijd in mijn auto, werkt prima, slechts 3 minuten om te installeren