Alfa Romeo Stelvio Forum banner

Automatyczne ustawienie fotela wejścia/wyjścia

38K views 37 replies 16 participants last post by  mcdonst  
#1 ·
Widziałem, jak kilka osób wspominało, że ich fotel kierowcy automatycznie przesuwa się do tyłu po wyjściu z pojazdu, a następnie wraca do zapamiętanej pozycji po uruchomieniu pojazdu. Mój fotel nigdy tego nie robił. Przejrzałem instrukcję obsługi i nie znalazłem niczego, co omawiałoby tę funkcję i nie natknąłem się na ustawienie w systemie informacyjno-rozrywkowym (choć mogłem to przegapić). Ilu z was ma tę funkcję i czy była jakaś procedura konfiguracji, aby ją uruchomić?
 
#2 ·
W górnej, przedniej części drzwi kierowcy znajdują się 3 przyciski. Kiedy ustawisz fotel tak, jak lubisz, naciśnij i przytrzymaj dowolny przycisk, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy. Teraz ten przycisk zapisał to ustawienie, a inny kierowca może użyć jednego z pozostałych ustawień. Musisz włączyć wszystko, zanim wszystko skonfigurujesz. MYŚLĘ, że ustawienie, które wprowadzisz, MOŻE być powiązane z pilotem, ponieważ mój automatycznie przesuwa się na miejsce po uruchomieniu silnika. Jeśli tak jest i inny kierowca używa tego samego pilota, musi tylko nacisnąć przycisk, dla którego zapisał swoje ustawienie.

Inni mogą mieć lepsze wyjaśnienie, ponieważ nie mam w pobliżu mojej instrukcji.
 
#3 ·
W górnej, przedniej części drzwi kierowcy znajdują się 3 przyciski. Kiedy ustawisz fotel tak, jak chcesz, naciśnij i przytrzymaj dowolny przycisk, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy. Teraz ten przycisk zapisał to ustawienie i inny kierowca może użyć jednego z pozostałych ustawień. Musisz włączyć wszystko, zanim wszystko skonfigurujesz. MYŚLĘ, że ustawienie, które wpisujesz, MOŻE być powiązane z pilotem, ponieważ mój automatycznie przesuwa się na miejsce, gdy uruchamiam silnik. Jeśli tak jest i inny kierowca używa tego samego pilota, musi tylko nacisnąć przycisk, na którym zapisał swoje ustawienie.

Inni mogą mieć lepsze wyjaśnienie, ponieważ nie mam pod ręką instrukcji obsługi.
Mam ustawioną pamięć fotela tak, jak sugerowałeś. Jeśli ktoś, na przykład parkingowy, majstruje przy moim fotelu, mogę nacisnąć przycisk pamięci, a fotel powróci do ustawień, które miałem ustawione. Jednak mam wrażenie, że mój fotel powinien przesunąć się całkowicie do tyłu, gdy wyłączam pojazd i powrócić do zapamiętanej pozycji, gdy go uruchamiam, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Może się mylę, myśląc, że tak to działa u innych ludzi? Przypadkowo zobaczyłem to wspomniane w recenzji Stelvio, którą czytałem i doszedłem do wniosku, że widziałem, jak inni ludzie wspominali o tym na tym forum. To nie jest duży problem, że mój tego nie robi, ale pomyślałem, że jeśli mogę to uruchomić, to dlaczego z tego nie skorzystać, wiesz?
 
#5 ·
Sprawdziłem to, gdy wsiadam na fotel kierowcy, fotel przesunie się do przodu po naciśnięciu przycisku start, silnik nie musi być uruchamiany. Sprawdziłem dwukrotnie i muszę otworzyć drzwi, zanim fotel się cofnie. Mam nadzieję, że to pomogło, albo po prostu to przegapiłem.
 
#7 ·
Sprawdziłem to, kiedy wsiadam na fotel kierowcy, fotel przesunie się do przodu po prostu po naciśnięciu przycisku start, silnik nie musi być uruchamiany. Sprawdziłem podwójnie i muszę otworzyć drzwi, zanim fotel się cofnie. Mam nadzieję, że to pomogło, albo po prostu to przegapiłem.
Zdecydowanie pomocne, muszę tylko wymyślić, jak sprawić, żeby mój to zrobił.
 
#9 ·
powinno to po prostu zrobić, bez pytania.
wydaje się, że albo coś jest nie tak z twoim, albo gdzieś w sekcji "wybory" przypadkowo to wyłączyłeś - jeśli jest taka opcja.
Sprawdzę później menu ustawień, ale nie pamiętam, żebym to widział. Mogę po prostu nie mieć szczęścia, nie warto jechać z tym do dealera.
 
#10 · (Edited)
Nazywa się to łatwym wejściem i jest aktywne tylko wtedy, gdy Twoja standardowa pozycja za kierownicą znajduje się przed słupkiem B.

W najnowszym oprogramowaniu infotainment możesz włączyć/wyłączyć tę funkcję.
 

Attachments

#11 ·
Nazywa się to łatwym wejściem i jest aktywne tylko wtedy, gdy standardowa pozycja za kierownicą znajduje się przed słupkiem B.

W najnowszym oprogramowaniu infotainment można włączyć/wyłączyć tę funkcję.
Doskonale! Dziękuję. Czy mogę zapytać, z jakiej instrukcji obsługi Pan/Pani korzysta? Pobralem moją ze strony Alfa Romeo i właśnie sprawdziłem i nie ma w niej tej sekcji o łatwym wejściu.
 
#13 ·
This is great info. In typical fashion we had a few people bi+tch that they didn't want the feature and we weren't sure how to tell them to turn it off.

How tall are you, sweetness?
To świetna informacja. Zazwyczaj mieliśmy kilku ludzi, którzy narzekali, że nie chcą tej funkcji i nie byliśmy pewni, jak im powiedzieć, jak ją wyłączyć.

Mam 6'2", więc to może być część powodu, dla którego to nie działa, ponieważ mam fotel dość daleko z tyłu. Będę musiał sprawdzić, gdzie to się zgadza ze słupkiem B, o którym wspominają instrukcje, i dwukrotnie sprawdzić tę opcję Easy Entry w menu ustawień.
 
#24 ·
Mam wersję z 2017 roku, więc starsze oprogramowanie:

MV-002.009.055
TV-002.009.055

Myślałem, że to najnowsza wersja i nie mam opcji Wejście/Wyjście. Czy jest nowsza wersja, której mi brakuje, czy po prostu nie jest dostępna dla starszego oprogramowania?
002.xxx.xxx to jedna z najnowszych wersji oprogramowania dla "starego" sprzętu infotainment z 2017 roku..... (najwyraźniej właśnie pojawiła się wersja 002.009.059 z kilkoma poprawkami błędów)
Łatwe włączanie/wyłączanie jest dostępne tylko w nowym sprzęcie/oprogramowaniu, z nowym oprogramowaniem numerowanym inaczej, tj. 071.001.002, 081.xxx.xxx itp.

dwie wersje sprzętowe nie są kompatybilne z oprogramowaniem.....
 
#29 ·
Zakładając, że masz aktualizację i nadal nie działa, musisz wymienić DSCM, który musi być w wersji v9. Pod siedzeniem kierowcy i łatwo dostępny. Możesz potrzebować proxi za pomocą MES. Obecnie robię to dla mojej Giulii.

Kupiłem swój na eBayu za około 130 USD. Jestem pewien, że możesz zamówić przez dealera.
 
#31 ·
Zostawiam to tutaj dla tych, którzy chcą zmodernizować... Zasadniczo potrzebujesz kilku rzeczy. 1. ETM musi być w wersji, która włącza tę funkcję, musisz również zmienić bajt w MES, jeśli go nie widzisz. 2. Twój CSWM musi być w wersji v9. Możesz to sprawdzić za pomocą MES lub po prostu zrobić zdjęcie modułu pod siedzeniem kierowcy. Jeśli nie masz v9, zdobądź go od dealera lub na eBayu (125 USD), numer części nie ma znaczenia, o ile jest to v9. 3. Musisz uruchomić proxi w MES, a następnie wyczyścić DTC i skalibrować CSWM w MES.
 
#38 ·
Naprawiłem to! Prosta naprawa. Doprowadzało mnie to do szału. Nie mogłem zamontować fotelika samochodowego, ponieważ jestem naprawdę duży. Bez względu na to, jaki program napisałem, nie mogłem powstrzymać go przed cofaniem się.

Prosta naprawa za 50 centów. Użyłem kilku zszywek i włożyłem je z tyłu szyny. Zmierz, jaka jest odległość twojej pozycji do pełnego tylnego ogranicznika. Zaznaczyłem drogę na szynach.

Następnie użyj tego pomiaru i odłam dwa kawałki zszywek, aby pasowały.

Włóż do szyny z tyłu. (Jeden był w górze, a drugi w dół, wydaje się, że nie robi to różnicy)

Hej presto, silnik natychmiast wyczuwa opór i natychmiast się zatrzymuje.

Koniec z cofaniem się podczas wysiadania. Nie obciąża to silnika.

Mam nadzieję, że to pomoże ludziom
 

Attachments