Alfa Romeo Stelvio Forum banner
21 - 40 of 41 Posts
Ik geloof mijn dealer. Je kunt een vervangend model kopen op eBay, Amazon of op de hoek van de straat en waarschijnlijk zal de dealer het niet programmeren. Ik heb zelfs een slotenmaker gevonden die de tools had om het te doen!! Er is een grotere kans dan gemiddeld dat de fob dingen in je auto in de war stuurt als hij al werkt. Vraag jezelf nu af: waarom zou ik dat allemaal riskeren op mijn dure Italiaanse luxeauto, alleen maar om honderd dollar te besparen?!! 😎. Koop de fob van de dealer en laat hem programmeren.
 
Dat geloof ik niet. Nu willen ze het misschien niet doen, om je te dwingen een fortuin uit te geven, maar slechts eenmaal programmeerbaar is totale onzin. Zo werkt technologie gewoon niet.
Hoi Jon, ik ben het met je eens. Het is BS!!! Ze vertelden me hetzelfde. Triest, ze "dealer" zijn de enige mensen die het kunnen programmeren. Er zijn kosten voor de afstandsbediening, kosten voor het daadwerkelijke sleutelmes en een vergoeding voor het programmeren. Doe de rekensom $$$$. Je zou denken dat een gebruikte sleutelhanger voor de helft van de prijs opnieuw kan worden geprogrammeerd?
 
Ik geloof mijn dealer. Je kunt een vervangend model kopen op eBay, Amazon of op de hoek van de straat en waarschijnlijk zal de dealer het niet programmeren. Ik heb zelfs een slotenmaker gevonden die de tools had om het te doen!! Er is een grotere dan gelijke kans dat die fob de boel in je auto in de war stuurt als hij al werkt. Vraag jezelf nu af: waarom zou ik dat allemaal riskeren met mijn dure Italiaanse luxeauto, alleen maar om honderd dollar te besparen?!! 😎. Koop de fob van de dealer en laat hem programmeren.

Tom
Er is geen manier waarop een fob het voertuig zou beschadigen. Het is niet alsof hij het met de verkeerde spanning kan schokken of zo. In het ergste geval werkt hij niet altijd en heeft hij verbindingsproblemen.
 
De dealer heeft hier het monopolie. Zij zijn de enigen die de sleutel opnieuw kunnen programmeren. Tenzij jullie iemand kennen die het voor minder kan doen?
 
Deze situatie voldoet waarschijnlijk niet meer aan de wettelijke definitie van een "monopolie", net zomin als de vaardigheid van een hersenchirurg in je hoofd. Ik zou waarschijnlijk iemand kunnen vinden om een nieuwe gasketel in mijn huis te installeren die goedkoper is dan een gecertificeerde HVAC-man. Maar waarom zou ik?!!
 
Ja. Mijn slotenmaker zei dat hij het kan doen. Hij heeft alle benodigde elektronica. Maar toen ik hem vroeg of hij mijn auto zou repareren als zijn sleutel de boel zou verknallen (zoals de dealer me had gewaarschuwd), zei hij: "NEE". Het is de moeite niet waard, vriend.
 
Mijn dealer vertelt me dat elke sleutelhanger al is geprogrammeerd op een ander auto-chassisnummer, dus je kunt hem niet opnieuw programmeren.
 
Waarschijnlijk waar.

Mijn punt is dat het weinig zin heeft om $100 te proberen te besparen door iets riskants te doen met een auto van $55.000!! Ik las over een paar jongens op dit forum die honderden dollars willen uitgeven om hun perfecte wielen te vervangen door die met 5 cirkels erop, en dan ook nog zwarte!! Bij 40 km/u zie je het ontwerp toch niet, alleen als hij geparkeerd staat!! En dat geeft alleen maar een potentiële dief een doelwit!! Ik denk dat het mijn Schotse erfgoed en mijn gevorderde leeftijd zijn die me hier drijven. Doe wat goed voelt.

Tom
 
Waarschijnlijk waar.

Mijn punt hier is dat het weinig zin heeft om $100 te proberen te besparen door iets riskants te doen op een auto van $55K!! Ik las over een paar jongens op dit forum die honderden dollars willen uitgeven om hun perfecte wielen te vervangen door die met 5 cirkels erop, en dan ook nog zwarte!! Bij 25 mph zie je het ontwerp toch niet, alleen als je geparkeerd staat!! En dat biedt alleen maar een potentiële dief een doelwit!! Ik denk dat het mijn Schotse erfgoed en mijn gevorderde leeftijd zijn die me hier drijven. Doe wat goed voelt.

Tom
Niet iedereen heeft een auto van 55k. Mijn Lusso uit 2020 was minder dan 25k, er zijn waarschijnlijk een hoop mensen hier die minder dan 20k hebben betaald.

Het is ook belachelijk dat je niet gewoon zelf een fob kunt programmeren. Zelfs Apple is niet zo erg en rekent je niet om airpods met een iPhone te koppelen.
 
Ummm..... Als iemand je airpods steelt, is dat klote. Maar als je auto gestolen wordt, is dat wel erger.

Ongeacht de betaalde prijs is het fijn om de zekerheid te hebben dat je auto niet gestolen wordt (als je er anders over denkt, is er altijd Hyundai waar je niet eens echt een sleutel nodig hebt 🤣)...

Denk erover na, als je een sleutelhanger kunt programmeren... Een dief kan dat ook.

Ik ben er vrij zeker van dat er geen auto op de markt is waarvoor je niet naar een dealer hoeft om een sleutel te coderen... vooral die met afstandsbediening vanaf de sleutelhanger.

Geen discussie, de prijzen moeten gemakkelijk betaalbaar zijn, maar tenminste kan onze FOB de batterij vervangen zonder hem in feite te breken en hem dan weer aan elkaar te moeten plakken, of een nieuwe te kopen, en hij is behoorlijk duurzaam gebouwd. Ik heb de mijne op rotsen laten vallen, in het zand begraven... Dat ding werkt en ziet er nog steeds goed uit.

In vergelijking met de meeste andere auto's die ik heb gehad, vooral Volkswagens, ziet de FOB er versleten uit tegen de tijd dat de auto 3 jaar oud is. De mijne is nu bijna 6 jaar oud... Wat voor mij krankzinnig is. Oeroud en het voelt nog steeds nieuw aan. Het verdomde leer op het stuur ziet er nog steeds goed uit... Ik heb nog nooit een auto gehad waarvan het leer van het stuurwiel na 2 jaar niet duidelijk versleten was. Zo'n geweldige auto in zoveel opzichten. Er zijn auto's die $100.000 kosten en niet zo goed verouderen. Het gaat niet om geld.
 
Ummm..... Als iemand je airpods steelt, is dat vervelend. Maar als je auto gestolen wordt, is dat toch wel erger.

Ongeacht de betaalde prijs is het fijn om de zekerheid te hebben dat je auto niet gestolen wordt (als je er anders over denkt, is er altijd Hyundai waar je niet eens een sleutel nodig hebt 🤣)...

Denk er eens over na, als je een sleutelhanger kunt programmeren... Een dief kan dat ook.

Ik ben er vrij zeker van dat er geen auto op de markt is waarvoor je niet naar een dealer hoeft om een sleutel te coderen... vooral die met afstandsbediening vanaf de sleutelhanger.

Geen discussie, de prijzen moeten gemakkelijk betaalbaar zijn, maar onze FOB kan tenminste de batterij vervangen zonder hem in feite te breken en hem dan weer aan elkaar te moeten plakken, of een nieuwe te moeten kopen, en hij is behoorlijk duurzaam gebouwd. Ik heb de mijne op rotsen laten vallen, in zand begraven... Ding werkt en ziet er nog steeds goed uit.

In vergelijking met bijna alle andere auto's die ik heb gehad, vooral VW's, ziet de FOB er versleten uit tegen de tijd dat de auto 3 jaar oud is. De mijne is nu bijna 6... Wat voor mij krankzinnig is. Oeroud en het voelt nog steeds nieuw aan. Het verdomde leer op het stuur ziet er nog steeds goed uit... Ik heb nog nooit een auto gehad waarvan het leer op het stuur niet duidelijk versleten was na 2 jaar. Zo'n geweldige auto in zoveel opzichten. Er zijn auto's die $100.000 nieuw kosten en niet zo goed verouderen. Het gaat niet om geld.
Het enige wat ze hoeven te doen om dat te voorkomen, is een werkende fob vereisen en de auto laten draaien voor het koppelen van de klant.
 
Ja, maar nee.

Vroeger, toen starten op afstand een gloednieuw ding was, deed Mercedes dat.

Tot er een reeks autodiefstallen was, doordat dieven sleutels bestelden en een manier vonden om ze te hacken en een tweede sleutel te creëren via code dieven en kloonapparaten.

Toen implementeerden ze rolling codes, waarbij zelfs als de dieven het signaal stelen en de auto op afstand starten, het maar één keer werkt, zodat ze direct naar een demontagebedrijf moeten rijden, want als hij eenmaal uitvalt, kunnen ze hem niet meer starten. Het is niet perfect, maar hoe moeilijker voor dieven, hoe beter.

Door de implementatie van rolling codes is zeer gespecialiseerde software vereist voor het programmeren van sleutels en kan het voor de meeste merken niet meer thuis worden gedaan. Sinds misschien 2017, afhankelijk van de auto.

Nu dit alles gezegd... De apparatuur is beschikbaar voor slotenmakers en het is mogelijk om er een te vinden die de klus voor minder geld klaart. Ze komen ook naar je huis of werk en maken het makkelijker. Niet veel slotenmakers lijken het echter te doen, de apparatuur is duur.

Tenminste, zo is het mij uitgelegd.

(Natuurlijk hebben de dieven nu ontdekt hoe ze in auto's kunnen hacken door in de CANbus te kruipen, dus er komen nieuwe maatregelen aan)
 
Ik heb een van de keyfobs van eBay gehaald en hem door mijn dealer opnieuw laten programmeren (zoals hierboven vermeld, is er een rollende, na 30 minuten verlopende code die alleen de dealer kan krijgen). De manier waarop het mij werd uitgelegd was dat als je de software hebt, je de sleutel kunt programmeren, maar alleen met deze code en je moet het SNEL doen nadat je hem hebt gekregen. Het is een snelle klus, ik heb ze het zien doen en het duurde 10 minuten... zo niet minder.

De lange termijn beoordeling is dat ik mijn originele fob als mijn belangrijkste gebruik. De vervangende fob vreet batterijen (gebruik hem zelden en heb er twee in een jaar doorheen gejaagd (CR2032 trouwens)), het bereik is niet zo goed, starten op afstand werkt niet altijd, en het grootste probleem is dat de RFID-chip een beperkt bereik heeft, waardoor ik soms de middenconsole moet openen en de sleutel moet plaatsen om de auto te herkennen. Ik hoop dat dit helpt.
 
Rolling codes beïnvloeden de werking op normale basis, maar zouden de pairing niet moeten beïnvloeden. Garagedeuren gebruiken ook rolling codes.

Ik ben een software engineer en vertrouw me als ik zeg dat de echte reden geld zal zijn, net zoals het woord "veiligheid" vaak in de mix wordt gegooid als het gaat over het recht om te repareren, ook al weten experts dat dit geen probleem hoeft te zijn.
 
Ik bedoel... De fabrikanten hebben een systeem gecreëerd waarbij iedereen met een laptop en de juiste connecties de lezersensor kan verwijderen en alles kan openen/starten wat ze willen.

Het is duidelijk dat de veiligheidsdiscussie op zijn minst gedeeltelijk BS is.

Maar... Ik ben er vrij zeker van dat iedereen het nu doet. Zoals ik al zei, als je goed genoeg zoekt, zijn er slotenmakers die de software kopen en het doen. Ze zijn goedkoper.
 
Ik ben net overgestapt van verzekeraar (nu Safeco, een Liberty Mutual-bedrijf). Ik heb vandaag de papieren verklaring gekregen en was verrast te zien dat ze een dekking zonder eigen risico hebben voor het vervangen van elektronische sleutels als deze verloren of gestolen zijn. (Ook verrassend is wereldwijde botsing en allrisk voor huurauto's).

Als een nieuwe FOB door de verzekering wordt gedekt, kun je de echte deal krijgen in plaats van een twijfelachtige versie van Amazon.
 
Ik bedoel... De fabrikanten hebben een systeem gecreëerd waarbij iedereen met een laptop en de juiste verbindingen de lezersensor kan verwijderen en alles kan openen/starten wat ze willen.

Het is duidelijk dat de veiligheidsdiscussie op zijn minst gedeeltelijk BS is.

Maar... Ik ben er vrij zeker van dat iedereen het nu doet. Zoals ik al zei, als je goed genoeg zoekt, zijn er slotenmakers die de software kopen en het doen. Ze zijn goedkoper.
Ja... helaas gaat het zo als een fabrikant ermee wegkomt. Ik ben gewoon blij dat verwarmde stoelen op abonnement nog niet over de hele linie zijn aangeslagen...
 
21 - 40 of 41 Posts