Alfa Romeo Stelvio Forum banner

Czy silnik 2.0 multi air jest zasadniczo zmodyfikowanym silnikiem Fiata?

Tags
2.0 engine
1 reading
3.8K views 6 replies 5 participants last post by  ALFAOFFROAD  
#1 ·
Widziałem kilka filmów i kilka wątków na temat tego silnika, ale niewiele informacji na jego temat.
 
#2 · (Edited)
Czy jest on faktycznie unikalnie stworzony dla Alfy Romeo przy użyciu technologii Fiat multi-air, tak jak 2.9 wykorzystywał technologię Ferrari?

Widziałem kilka filmów i kilka wątków na temat tego silnika, ale niewiele informacji na jego temat.
Silnik 2.0 GME (Global Medium Engine) został zaprojektowany i zbudowany wyłącznie przez inżynierów układów napędowych Alfa Romeo w FCA dla modeli Giulia / Stelvio w 2016 roku. Z tego co wiem, nie jest używany w żadnych produktach marki Fiat. Wersja Stelvio / Giulia jest produkowana we Włoszech.

Wersja silnika 2.0 GME (a przynajmniej blok), bez MultiAir w większości zastosowań, jest obecnie używana w szerokiej gamie produktów FCA, od Wranglera po Maserati. Wersje Jeep silnika GME są obecnie produkowane w fabryce silników Kokomo w Indianie.

Układ rozrządu MultiAir nie jest wyłącznością Alfy i jest stosowany w szerokiej gamie produktów Fiata o różnych pojemnościach skokowych.
 
#3 ·
MultiAir jako technologia jest również dzierżawiona innym firmom samochodowym.

Jaguar/Land Rover nazywa to Ingenium.

....Mazda czyni to częścią pakietu technologii SkyActive. Obie firmy płacą opłaty firmie FIAT. Mówiąc bardziej precyzyjnie, płacą opłaty Grupie Schaeffler, która następnie płaci Fiatowi. Fiat udzielił licencji firmie Schaeffler, która działa jako pośrednik, więc nikt nie musi przyznawać, że używa technologii FIAT....

Ponadto, żeby być sprawiedliwym, Mazda zrobiła niesamowite rzeczy z tą technologią i poszła dalej niż Fiat.

Dla małego silnika o wysokim stopniu sprężania nie ma lepszego rozrządu.
 
#4 ·
MultiAir jako technologia jest również dzierżawiona innym firmom samochodowym.

Jaguar/Land Rover nazywa to Ingenium.

....Mazda czyni to częścią pakietu technologii SkyActive. Obie płacą opłaty firmie FIAT za to. Mówiąc bardziej szczegółowo, płacą opłaty Grupie Schaeffler, która następnie płaci Fiatowi. Fiat udzielił licencji firmie Schaeffler, która działa jako pośrednik, więc nikt nie musi przyznawać, że używa technologii FIAT....


Ponadto, żeby być sprawiedliwym, Mazda zrobiła niesamowite rzeczy z tą technologią i poszła dalej niż Fiat.

Do małego silnika o wysokim stopniu sprężania nie ma lepszego rozrządu.
Genialna analiza. Ma sens, dlaczego w końcu nazywają to skyactiv.

Czytałem niektóre z twoich starych wątków na tym forum, w których wspomniałeś, jak zespół skunkworks ferrari, opracowujący silnik 2.0, wspomniał, że był to jeden z ich ulubionych. Zastanawiam się, dlaczego tak powiedzieli...
 
#5 ·
KOCHAM silnik hybrydowy 3.0mild TT w moim Range Roverze. Gładki jak szkło, mocny i wytrzymały. Nie znałem połączenia Multi air. Dziękuję!!!
 
  • Like
Reactions: Finalmente
#7 ·

A następnie wyszukaj w Google Philippe Krief i zobacz wszystkie Ferrari, za które jest odpowiedzialny.

Uświadom sobie również... jaką stratą jest to, że nigdy nie dostaliśmy innych samochodów wymienionych w tym artykule, takich jak 2. SUV na Giorgio (wskazówka, to miał być Tonale, ale platforma została zmieniona na tańszą w ostatniej chwili), a także następcy Giulietty i 166 na platformie.....

Człowieku, ten artykuł sprawia, że ​​jestem smutny z powodu świata, który mogliśmy mieć w porównaniu z tym, co mamy..... Tonale mógł być mniejszym Stelvio..... miał być mniejszym Stelvio w 2016 roku....