Alfa Romeo Stelvio Forum banner
61 - 76 of 76 Posts
Vanavond heb ik TJA en LKA (xx10xxxx) ingeschakeld en het werkte zoals verwacht. Door op de TJA-knop te drukken, vervolgens op de ACC-knop, en een snelheid van <35 mph in te stellen met aanwezige wegmarkeringen, stuurde de auto. Het werkte prima. Het schakelde zichzelf vele malen uit wanneer het de wegmarkeringen niet kon detecteren. Nog steeds benieuwd wat Active Lane Management (xx11xxxx) is, als iemand het weet.

Ik heb ook automatisch wissen ingeschakeld, maar het leek niet te werken. Ik zal de proxi-waarden opnieuw moeten controleren.

Vanavond heb ik TJA en LKA (xx10xxxx) ingeschakeld en het werkte zoals verwacht. Door op de TJA-knop te drukken, vervolgens op de ACC-knop, en een snelheid van <35 mph in te stellen met aanwezige rijstrookmarkeringen, stuurde de auto. Het werkte prima. Het schakelde zichzelf vele malen uit wanneer het de rijstrookmarkeringen niet kon detecteren. Nog steeds benieuwd wat Active Lane Management (xx11xxxx) is als iemand het weet.

Ik heb ook automatisch wissen ingeschakeld, maar het leek niet te werken. Ik zal de proxi-waarden opnieuw moeten controleren.
Zou "active lane management" gelijk kunnen staan aan de Infotainment-instelling onder Lane Keep Assist die uw stuur corrigeert om de auto tussen de gedetecteerde rijstrookmarkeringen te houden? Gewoon een gokje.

@loheiman je kunt "Active Lane Management" niet inschakelen - proxi faalt elke keer.
Weet niet zeker wat het verschil is, maar op YouTube kun je het zien op nieuwe Jeeps. Van de video lijkt het erop dat we op Alfa actieve dodehoekbewaking + LKA-opties gecombineerd hebben.

Welke uitvoeringen kunnen de LKA hebben? Zou ik met het basismodel, als ik ACC zou activeren, ook de LKA hebben?
Voor LKA denk ik dat je actieve dodehoekassistentie nodig hebt, die de stuurwielmotor bevat en de auto kan besturen wanneer een auto in de dode hoek wordt gedetecteerd. Ik denk dat de LKA ook afhankelijk is van de camera aan de voorkant, die is inbegrepen als je auto een Forward Collision Warning (FCW) heeft. Mijn 2020 Ti Sport heeft deze functies.

LKA en ACC zijn afzonderlijke instellingen/proxi-waarden in MES. Je kunt de ene zonder de andere inschakelen.

Voor LKA denk ik dat je actieve dodehoekassistentie nodig hebt, inclusief de stuurwielmotor en die de auto kan besturen wanneer een auto in de dode hoek wordt gedetecteerd. Ik denk dat de LKA ook afhankelijk is van de camera aan de voorkant, die is inbegrepen als je auto een Forward Collision Warning (FCW) heeft. Mijn 2020 Ti Sport heeft deze functies.

LKA en ACC zijn afzonderlijke instellingen/proxi-waarden in MES. Je kunt de ene zonder de andere inschakelen.
ik heb een my2020 Stelvio met Lane Departure Warning, FCW en ACC. Ik heb het stuur met de aanraaksensor gekocht en wilde het installeren om LKA en TJA in te schakelen, maar ik heb geen dode hoek. Waarom denk je dat dode hoek nodig is voor LCW? Deze officiële Alfa Romeo-video legt uit dat deze alleen de camera aan de voorkant gebruikt:

ik heb een Stelvio uit 2020 met Lane Departure Warning, FCW en ACC. Ik heb het stuur met de aanraaksensor gekocht en ik wilde het installeren om LKA en TJA in te schakelen, maar ik heb geen dodehoek. Waarom denk je dat dodehoek nodig is voor LCW? Deze officiële Alfa Romeo-video legt uit dat alleen de camera aan de voorkant wordt gebruikt:

Ik zie niet waarom/hoe LDW/LKA/TJA extra hardware vereist die Blind Spot Assist ook vereist, maar FCW niet. Dus ik zou zeggen, probeer het?

loheiman,帖子:218860,会员:21864 said:
Vanavond heb ik TJA en LKA (xx10xxxx) ingeschakeld en het werkt zoals verwacht. Druk op de TJA-knop, dan op de ACC-knop, stel een snelheid van <35 mph in en bestuur de auto als er wegmarkeringen zijn. Het werkt prima. Het schakelt zichzelf meerdere keren uit als het geen wegmarkeringen kan detecteren. Nog steeds benieuwd wat actieve rijstrookbegeleiding (xx11xxxx) is, als iemand het weet.

Ik heb ook de automatische wis-functie ingeschakeld, maar het lijkt niet te werken. Ik moet de benaderingen nog eens controleren.
xx11xxxx moet worden geschreven met de officiële Witech, maar alleen als uw voertuig een eigen navigatiesysteem heeft.

Is dit al eens geprobeerd op een 2020 Stelvio? Ik wil dit zo graag doen, maar ben ook doodsbang. Ik zie dat de indeling van de ACC-knop is veranderd voor 2020. Betekent dit iets bij het herconfigureren van de Multiecuscan?

View attachment 20667

Is het mogelijk om hetzelfde te doen met Lane keep Assist en Lane Departure Warning? En ik kan nergens aan het ACC-knopgedeelte komen. Kunt u advies geven? Hartelijk dank @KGB.
Hey, ben je erin geslaagd de gewenste adas in te schakelen?

Hallo allemaal!
Ik bezit een Stelvio uit 2019 met veel 2020-upgrades (ETM, TFT, Touch, Body Computer, Tunnel, Front Camera, Stuurwiel).
Mijn Stelvio was vanaf dag één uitgerust met ACC, LDW, BSM, FCW en ik heb onlangs de verkeersbordherkenningsfunctie geactiveerd.
Nu probeer ik de andere ADAS 2 in mijn Stelvio te installeren (Lane Keep Assist, Traffic Jam Assist, Highway Assist, Intelligent Speed Control en Driver Attention Alert).
Voor dit doel heb ik de nieuwe stuurhuis-motor geïnstalleerd en het linker knoppenpaneel op mijn stuur vervangen door de nieuwe, mijn stuur is een verwarmde MY20 met hands-presence-sensor.
Met MultiEcuScan heb ik byte 166 gewijzigd in "AF", maar geen van de adas is geactiveerd.
In het display zie ik alle menu-items en ik heb gewijzigd om nieuwe functies te activeren, maar geen van hen werkt.
De Lane Keep Assist heeft net een optie toegevoegd om mijn stuur te laten trillen, in plaats van een akoestisch signaal uit te zenden, maar de keep-functie werkt niet.
De intelligente snelheidsregeling is geactiveerd in het menu, maar wanneer de cruise control is ingeschakeld en ik met een hogere snelheid rijd dan aangegeven op de borden, verschijnt de groene pijl niet op de TFT.
De Driver Attention Alert wordt niet geactiveerd als ik mijn handen langer dan 10 seconden van het stuur haal.
Als ik op de fileknop druk, verschijnt er op de TFT een foutmelding om de "Traffic Jam Assist" te controleren.

Wat doe ik verkeerd? Moet ik nog iets anders doen?

Bedankt allemaal!

Zou ik dit in wezen ook met verwarmde stoelen kunnen doen? Mijn auto heeft een heleboel opties, maar geen verwarmde stoelen, omdat het een auto uit Californië was.

61 - 76 of 76 Posts