Het lijkt erop dat ik daar een paar componenten mis 
Verdomme! Geen gevarendriehoek? Ben je in de VS?Same on my 2020
Waar heb je het schuimrubberen inzetstuk en de band en de krik vandaan? Mijn dealer vertelde me dat er niets beschikbaar is om het bagagecompartiment om te bouwen.Mijn 2020 Stelvio kwam niet met een reserveband. Hij kwam alleen met de luchtcompressor en spullen zoals fix-a-flat. Probleem is dat de fabrieksbanden geen runflat-banden zijn. Blijkbaar hebben geen 2020 Stelvios runflats. Dus ik heb uiteindelijk de fabrieksspeelgoedset erin gezet. De borgbout en de gevarendriehoek staan niet op de foto, maar ik heb ze nu... het duurde even om die te krijgen. De dealer verkocht de set aan mij voor $450 - wat de prijs zou zijn geweest als ik hem in de fabriek had besteld. Als je alle onderdelen van de reservebandenset bij de dealer koopt... kost het een stuk meer.
Ed
View attachment 19620
Waar kon u het online bestellen? Bedankt!mijn auto had ook alleen een reparatieset - ik heb online een reservewiel, een krik en deze schuimrubberen inzet gekocht en het is klaar.
De achtervloer in de 2020-versie is hetzelfde als in de eerdere versies.
Ziet eruit als die van mij uit 2018.Mensen die een nieuwe 2020 Stelvio hebben gekocht, zonder reservewiel.
Wat heb je onder de achterste laadvloer?
Het lijkt erop dat ik daar een paar componenten mis
View attachment 19604
Bedankt atcdork. Even een paar vragen.Even ter info, hier is een eerdere discussie over de reserveband van de Stelvio:
![]()
Spare Tire
Anyone have a stelvio with the spare tire option? I bought this option and I would like to see a picture of where it goes and how much space it takes up. Normally the battery is in the back but with a spare tire do they have the battery up front?www.stelvioforum.com
De onderdelen die ik kocht om de reservebandkit te maken, verschilden van de onderdelenlijst in die discussie.
Hier zijn mijn onderdelen:
68374866-AA Beugel (deze wordt met drie bouten op de vloer gemonteerd. De beugel wordt over de accu geplaatst. De bout om de band vast te zetten, wordt in deze beugel geschroefd)
68311640-AA Schroef, zeskant (je hebt drie van deze nodig. Bevestigt de beugel aan de vloer van de auto)
68493999-AA Vloerbak (het schuim dat op de vloer van de kofferbak wordt geplaatst waarin de band en gereedschap worden geplaatst)
6ME20MX5-AA Wielset (de reserveband zelf)
68493998-AA Bout (dit is de bout om de band vast te zetten, die voorkomt dat de reserveband de lucht in gaat elke keer dat je over een hobbel rijdt)
68464183-AA Compressor (ik heb deze niet besteld omdat ik de Alfa Romeo compressor al had)
68365690-AA Krik
68365402-AA Sleutel
68312340-AA Driehoek:Waarschuwing
De onderdelen staan in de volgorde waarin alles wordt geĂŻnstalleerd, maar dat is gewoon mijn OCD die opspeelt....
Betekent dat dan dat AR tegen eigenaren werkt die graag een reservewielset willen toevoegen? Ik vraag het, aangezien ik van plan ben dat proces te starten om de set voor de mijne te krijgen. Ik heb runflats en zou graag de velgen willen upgraden en gewone banden willen hebben. Ik denk echt dat AR / MOPAR dit online of via dealers tegen een redelijke prijs zou moeten aanbieden. Dat doen ze voor de FIAT 500X. Misschien is dit iets dat de Alfa-mensen die dit volgen, zouden kunnen beantwoorden. Hint HintIk heb het allemaal van mijn dealer hier in Houston. Ik had wel moeite om uit te leggen wat ik nodig had. Tijdens onze gesprekken mompelde hij iets over een TSB dat betrekking had op het installeren van een reservewiel in een Stelvio die er niet mee uit de fabriek kwam.
Wat een geweldige hulp!! Ik haal over 2 dagen mijn nieuwe 2021 Sprint op. Ook geen reservewiel, wat voor mij een dealbreaker zou zijn geweest als ik deze thread niet had gezien. Ik heb uw onderdelenlijst meegenomen en de dealer is bereid om de onderdelen tegen kostprijs voor me te halen. Slecht nieuws is dat de dealerprijs meer dan $1600 US is - ongeveer 900 voor de wiel/band-eenheid en 500 voor het schuimrubberen onderdeel. Met de hoge kortingen op de 2021's heb ik echter nog steeds een hoop bespaard ten opzichte van het bestellen van een 2022 met de $450 kit.Voor en na....
View attachment 19623 View attachment 19624
...en hier is de beugel geĂŻnstalleerd...
View attachment 19625
Zeer goede informatie om te weten voordat je ergens in de middle of nowhere met een leeg reservewiel komt te staan. DOMME VRAAG: Waar is de meegeleverde schroevendraaier in het bandencompartiment voor?Even ter info. De compressor die bij de auto wordt geleverd, is ongelooflijk goedkoop.
De mijne is ongeveer 6 maanden geleden doorgebrand, alleen al door de banden een paar psi per maand op te pompen.
Als je wilt investeren in een reservewielset als de auto er geen heeft (slim om te doen)... geef dan de extra paar dollar uit en koop een nieuwe compressor. Een die in staat is om een band volledig op te pompen zonder door te branden.
Echt...doe het hele fabriekspakket weg met de compressor en de bandenprut...zowel de prut als de compressor zijn troep. De prut heeft de consistentie van houtlijm, is veel te zwaar, maakt het rijden in de auto verschrikkelijk en is veel moeilijker dan nodig om na afloop van de velg te verwijderen.
Bedankt Ed. De foto's zijn erg nuttig. Ik denk er zeker over om de reserveband toe te voegen. Ik ga mijn auto kopen als de lease over twee maanden afloopt. Ik zou zeker graag de reserveband willen hebben.@RossoStelvio De prijs: toen ik mijn auto bestelde, koos ik aanvankelijk voor de optionele reserveband van $450. De dealer vertelde me dat als ik dat deed, de banden geen run-flats zouden zijn. Dus koos ik er met die informatie voor om de reserveband van $450 niet te nemen. Toen de auto werd afgeleverd, waren de banden geen run-flats. (En natuurlijk had ik geen reserveband). Het blijkt dat geen enkele Stelvio met run-flats wordt geleverd. Dus omdat de dealer me het verkeerde vertelde toen ik de auto voor de bestelling specificeerde, verkochten ze me de reservebandenset voor de optieprijs van $450. Maar als je de onderdelen bij de onderdelenafdeling koopt, kost het twee keer zoveel.
Het schuim: In de kofferbak zitten vier ankerpunten die kunnen draaien. De ankers dienen ook om twee met tapijt beklede spanstrips vast te zetten die in de lengterichting over de kofferbakvloer lopen; een spanstrip aan weerszijden van het toegangspaneel voor de reserveband. Als je het anker omhoog draait, komt er een torx-kopschroef bloot te liggen. Draai ze alle vier los. (zie foto, het zegt meer dan 1000 woorden)
View attachment 19716
Klap de achterstoelen neer. Verwijder het toegangspaneel voor de reserveband. Verwijder de twee spanstrips.
View attachment 19717
Nu kan het schuim worden verwijderd en geĂŻnstalleerd. (Ik weet dat de eerste foto de reserveband laat zien die is geĂŻnstalleerd, en de tweede is het oude schuim... het zijn de enige foto's die ik bij de hand heb om de geĂŻnstalleerde en verwijderde schuimspanstrips te laten zien)...
Beugel. De beugel wordt met drie bouten aan de metalen bodem van de kofferbak bevestigd. Er zitten drie in de fabriek voorgeboorde, schroefdraadgaten in de bodem van de kofferbak. De fabriek bedekt de gaten met stukjes schuimtape. Verwijder de tape en schroef de beugel vast met de drie bouten die in mijn onderdelenlijst in mijn vorige bericht staan.
View attachment 19718
Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, maar ze zouden je een idee moeten geven van wat ik bedoel.
De installatie van de reserveband duurt 15 minuten als je de tijd neemt.
Succes,
Ed
Hallo,Ik heb de onderdelen geprijsd bij Mopar Parts | Jeep Chrysler Dodge RAM Fiat | Echte dealeronderdelencatalogus. Ze hebben alles behalve de "Bin-Floor":
View attachment 19836
Het onderdeelnummer van de "Bin Floor" is 68493999AA. Als je dat onderdeelnummer googelt, komt dit tevoorschijn:
View attachment 19837
Dus op een gegeven moment hadden ze het op voorraad. De hele reservewielkit kost je tussen de $1059,12 - $1205,12, plus belasting en verzendkosten.
Best gek voor iets dat standaard zou moeten zijn in een auto die niet met run flats wordt geleverd...
Bedankt allemaal..dit geeft een geweldig begin voor mijn reservebandaanschaf...ik kan nu geld besparen..Ik zal binnenkort een nieuw draadje beginnenAchterkant van spaken... Alfa, Maserati en Speedline
View attachment 24140
View attachment 24141
View attachment 24142
I - bout is je sleepoog, schroevendraaier kan gebruikt worden om hem erin te zetten.Ik heb de compressor, de krik/moersleutelcombinatie, plus de schroevendraaier en een i-bout. Geen van de laatste twee is logisch voor mij.