Alfa Romeo Stelvio Forum banner

Wat heeft u onder de achterste laadvloer?

42K views 61 replies 28 participants last post by  Wiztronicmalta  
#1 ·
Het lijkt erop dat ik daar een paar componenten mis :(

#7 ·
Mijn Stelvio uit 2020 werd niet geleverd met een reserveband. Hij werd alleen geleverd met de luchtcompressor en de spullen voor bandenreparatie. Het probleem is dat de fabrieksbanden geen runflat-banden zijn. Blijkbaar hebben geen Stelvio's uit 2020 runflats. Dus uiteindelijk heb ik de fabrieksspeelgoedset voor reservebanden erin gezet. De borgbout en de gevarendriehoek staan niet op de foto, maar ik heb ze nu... het duurde even om die te krijgen. De dealer verkocht de set aan mij voor $ 450 - wat de prijs zou zijn geweest als ik hem in de fabriek had besteld. Als je alle onderdelen van de reservebandenset bij de dealer gaat kopen... kost het een stuk meer.

#14 ·
Mijn 2020 Stelvio kwam niet met een reserveband. Hij kwam alleen met de luchtcompressor en spullen zoals fix-a-flat. Probleem is dat de fabrieksbanden geen runflat-banden zijn. Blijkbaar hebben geen 2020 Stelvios runflats. Dus ik heb uiteindelijk de fabrieksspeelgoedset erin gezet. De borgbout en de gevarendriehoek staan niet op de foto, maar ik heb ze nu... het duurde even om die te krijgen. De dealer verkocht de set aan mij voor $450 - wat de prijs zou zijn geweest als ik hem in de fabriek had besteld. Als je alle onderdelen van de reservebandenset bij de dealer koopt... kost het een stuk meer.
Ed

View attachment 19620
Waar heb je het schuimrubberen inzetstuk en de band en de krik vandaan? Mijn dealer vertelde me dat er niets beschikbaar is om het bagagecompartiment om te bouwen.

#8 ·
Mijn auto had ook alleen een reparatieset - ik heb online een reservewiel, een krik en deze piepschuim inzet gekocht en hij is klaar.
De achtervloer in de 2020-versie is hetzelfde als in de eerdere uitvoeringen.

#11 ·
Illegale goederen, meestal. Wat kompromat

• Like
Reactions: ventogt
#13 · (Edited)
Even ter info, hier is een eerdere discussie over de reserveband van de Stelvio:

De onderdelen die ik kocht om de reservebandkit te maken, verschilden van de onderdelenlijst in die discussie.
Hier zijn mijn onderdelen:

68374866-AA Beugel (deze wordt met drie bouten op de vloer gemonteerd. De beugel wordt over de accu geplaatst. De bout om de band vast te zetten, wordt in deze beugel geschroefd)
68311640-AA Schroef, zeskant (hiervan heb je drie nodig. Bevestigt de beugel aan de vloer van de auto)
68493999-AA Bakvloer (het schuim dat op de vloer van de kofferbak wordt geplaatst waarin de band en gereedschap worden geplaatst)
6ME20MX5-AA Wielset (de reserveband zelf)
6511784-AA Bout (dit is de bout om de band vast te zetten, die voorkomt dat de reserveband de lucht in gaat elke keer dat je een hobbel tegenkomt)
68464183-AA Compressor (deze heb ik niet besteld omdat ik de Alfa Romeo compressor al had)
68365690-AA Krik
68365402-AA Sleutel
68312340-AA Driehoek:Waarschuwing

De onderdelen staan in de volgorde waarin alles wordt geĂŻnstalleerd, maar dat is gewoon mijn OCD die opspeelt....

#20 ·
Even ter info, hier is een eerdere discussie over de reserveband van de Stelvio:

De onderdelen die ik kocht om de reservebandkit te maken, verschilden van de onderdelenlijst in die discussie.
Hier zijn mijn onderdelen:

68374866-AA Beugel (deze wordt met drie bouten op de vloer gemonteerd. De beugel wordt over de accu geplaatst. De bout om de band vast te zetten, wordt in deze beugel geschroefd)
68311640-AA Schroef, zeskant (je hebt drie van deze nodig. Bevestigt de beugel aan de vloer van de auto)
68493999-AA Vloerbak (het schuim dat op de vloer van de kofferbak wordt geplaatst waarin de band en gereedschap worden geplaatst)
6ME20MX5-AA Wielset (de reserveband zelf)
68493998-AA Bout (dit is de bout om de band vast te zetten, die voorkomt dat de reserveband de lucht in gaat elke keer dat je over een hobbel rijdt)
68464183-AA Compressor (ik heb deze niet besteld omdat ik de Alfa Romeo compressor al had)
68365690-AA Krik
68365402-AA Sleutel
68312340-AA Driehoek:Waarschuwing

De onderdelen staan in de volgorde waarin alles wordt geĂŻnstalleerd, maar dat is gewoon mijn OCD die opspeelt....
Bedankt atcdork. Even een paar vragen.
Ik ben in de war over de prijs. Was het $450 besteld bij de dealer?
Komt de schuimrubberen inzet er gewoon uit?
Vereist het installeren van de beugel die over de accu gaat het boren van gaten of zijn die er al?

Nogmaals bedankt voor de info.

#15 ·
Ik heb het allemaal van mijn dealer hier in Houston. Ik had wel moeite om uit te leggen wat ik nodig had. Tijdens onze gesprekken mompelde hij iets over een TSB dat betrekking had op het installeren van een reservewiel in een Stelvio die er niet mee uit de fabriek kwam.

#24 ·
Ik heb het allemaal van mijn dealer hier in Houston. Ik had wel moeite om uit te leggen wat ik nodig had. Tijdens onze gesprekken mompelde hij iets over een TSB dat betrekking had op het installeren van een reservewiel in een Stelvio die er niet mee uit de fabriek kwam.
Betekent dat dan dat AR tegen eigenaren werkt die graag een reservewielset willen toevoegen? Ik vraag het, aangezien ik van plan ben dat proces te starten om de set voor de mijne te krijgen. Ik heb runflats en zou graag de velgen willen upgraden en gewone banden willen hebben. Ik denk echt dat AR / MOPAR dit online of via dealers tegen een redelijke prijs zou moeten aanbieden. Dat doen ze voor de FIAT 500X. Misschien is dit iets dat de Alfa-mensen die dit volgen, zouden kunnen beantwoorden. Hint Hint

#31 ·
Voor en na....

View attachment 19623 View attachment 19624

...en hier is de beugel geĂŻnstalleerd...
View attachment 19625
Wat een geweldige hulp!! Ik haal over 2 dagen mijn nieuwe 2021 Sprint op. Ook geen reservewiel, wat voor mij een dealbreaker zou zijn geweest als ik deze thread niet had gezien. Ik heb uw onderdelenlijst meegenomen en de dealer is bereid om de onderdelen tegen kostprijs voor me te halen. Slecht nieuws is dat de dealerprijs meer dan $1600 US is - ongeveer 900 voor de wiel/band-eenheid en 500 voor het schuimrubberen onderdeel. Met de hoge kortingen op de 2021's heb ik echter nog steeds een hoop bespaard ten opzichte van het bestellen van een 2022 met de $450 kit.

#17 ·
Even ter info. De compressor die bij de auto wordt geleverd, is ongelooflijk goedkoop.

De mijne is ongeveer 6 maanden geleden doorgebrand, alleen al door een paar psi per maand de banden op te pompen.

Als je wilt investeren in een reservewielset als de auto er geen heeft (slim om te doen)... besteed dan de extra paar dollar en koop een nieuwe compressor. Eentje die een band volledig kan oppompen zonder door te branden.

Echt...doe de hele fabriekskit weg met de compressor en de bandenprut...zowel de prut als de compressor zijn rommel. De prut heeft de consistentie van houtlijm, is veel te zwaar, maakt het rijden in de auto vreselijk en is veel moeilijker dan nodig om na afloop van de velg te verwijderen.

#18 ·
Even ter info. De compressor die bij de auto wordt geleverd, is ongelooflijk goedkoop.

De mijne is ongeveer 6 maanden geleden doorgebrand, alleen al door de banden een paar psi per maand op te pompen.

Als je wilt investeren in een reservewielset als de auto er geen heeft (slim om te doen)... geef dan de extra paar dollar uit en koop een nieuwe compressor. Een die in staat is om een band volledig op te pompen zonder door te branden.

Echt...doe het hele fabriekspakket weg met de compressor en de bandenprut...zowel de prut als de compressor zijn troep. De prut heeft de consistentie van houtlijm, is veel te zwaar, maakt het rijden in de auto verschrikkelijk en is veel moeilijker dan nodig om na afloop van de velg te verwijderen.
Zeer goede informatie om te weten voordat je ergens in de middle of nowhere met een leeg reservewiel komt te staan. DOMME VRAAG: Waar is de meegeleverde schroevendraaier in het bandencompartiment voor?

#19 ·
@My Beautiful Stelvio de schroevendraaier? Ik zou niet weten waar die voor gebruikt zou worden. lol. Mijn BMW's hadden er altijd een in de gereedschapskist, maar dat was logisch in de jaren 70 toen je nog aan je eigen auto's kon werken...

#21 · (Edited)
@RossoStelvio De prijs: toen ik mijn auto bestelde, selecteerde ik aanvankelijk de optionele reserveband van $450. De dealer vertelde me dat als ik dat deed, de banden geen runflats zouden zijn. Dus, met die informatie, koos ik ervoor om de reserveband van $450 niet te nemen. Toen de auto werd afgeleverd, waren de banden geen runflats. (En natuurlijk had ik geen reserveband). Het blijkt dat geen enkele Stelvio met runflats wordt geleverd. Dus, omdat de dealer me het verkeerde vertelde toen ik de auto voor de bestelling specificeerde, verkochten ze me de reservebandkit voor de optie-lijstprijs van $450. Maar als je de onderdelen in de onderdelenafdeling koopt, kost het twee keer zoveel.
Het schuim: In de kofferbak zitten vier ankerpunten die kunnen draaien. De ankers dienen ook om twee met tapijt beklede strips vast te zetten die in de lengterichting op de kofferbakvloer lopen; één strip aan weerszijden van het toegangspaneel voor de reserveband. Als je het anker omhoog draait, komt er een torx-kopschroef vrij. Draai ze alle vier los. (zie foto, het zegt meer dan 1000 woorden)
19716

Klap de achterstoelen neer. Verwijder het vloerpaneel voor de reserveband. Verwijder de twee strips.
19717

Nu kan het schuim worden verwijderd en geĂŻnstalleerd. (Ik weet dat de eerste foto de reserveband laat zien die is geĂŻnstalleerd, en de tweede is het oude schuim... het zijn de enige foto's die ik bij de hand heb om de schuimstrips te laten zien die zijn geĂŻnstalleerd en verwijderd)...

Beugel. De beugel wordt met drie bouten aan de metalen bodem van de kofferbak bevestigd. Er zitten drie in de fabriek voorgeboorde, schroefdraadgaten in de bodem van de kofferbak. De fabriek bedekt de gaten met stukjes schuimtape. Verwijder de tape en schroef de beugel vast met de drie bouten die in mijn onderdelenlijst in mijn vorige bericht staan.
19718

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, maar ze zouden je een idee moeten geven van wat ik bedoel.

De installatie van de reserveband duurt 15 minuten als je de tijd neemt.

Succes,
Ed

#22 ·
@RossoStelvio De prijs: toen ik mijn auto bestelde, koos ik aanvankelijk voor de optionele reserveband van $450. De dealer vertelde me dat als ik dat deed, de banden geen run-flats zouden zijn. Dus koos ik er met die informatie voor om de reserveband van $450 niet te nemen. Toen de auto werd afgeleverd, waren de banden geen run-flats. (En natuurlijk had ik geen reserveband). Het blijkt dat geen enkele Stelvio met run-flats wordt geleverd. Dus omdat de dealer me het verkeerde vertelde toen ik de auto voor de bestelling specificeerde, verkochten ze me de reservebandenset voor de optieprijs van $450. Maar als je de onderdelen bij de onderdelenafdeling koopt, kost het twee keer zoveel.
Het schuim: In de kofferbak zitten vier ankerpunten die kunnen draaien. De ankers dienen ook om twee met tapijt beklede spanstrips vast te zetten die in de lengterichting over de kofferbakvloer lopen; een spanstrip aan weerszijden van het toegangspaneel voor de reserveband. Als je het anker omhoog draait, komt er een torx-kopschroef bloot te liggen. Draai ze alle vier los. (zie foto, het zegt meer dan 1000 woorden)
View attachment 19716

Klap de achterstoelen neer. Verwijder het toegangspaneel voor de reserveband. Verwijder de twee spanstrips.
View attachment 19717

Nu kan het schuim worden verwijderd en geĂŻnstalleerd. (Ik weet dat de eerste foto de reserveband laat zien die is geĂŻnstalleerd, en de tweede is het oude schuim... het zijn de enige foto's die ik bij de hand heb om de geĂŻnstalleerde en verwijderde schuimspanstrips te laten zien)...

Beugel. De beugel wordt met drie bouten aan de metalen bodem van de kofferbak bevestigd. Er zitten drie in de fabriek voorgeboorde, schroefdraadgaten in de bodem van de kofferbak. De fabriek bedekt de gaten met stukjes schuimtape. Verwijder de tape en schroef de beugel vast met de drie bouten die in mijn onderdelenlijst in mijn vorige bericht staan.
View attachment 19718

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, maar ze zouden je een idee moeten geven van wat ik bedoel.

De installatie van de reserveband duurt 15 minuten als je de tijd neemt.

Succes,
Ed
Bedankt Ed. De foto's zijn erg nuttig. Ik denk er zeker over om de reserveband toe te voegen. Ik ga mijn auto kopen als de lease over twee maanden afloopt. Ik zou zeker graag de reserveband willen hebben.

Ron

#26 · (Edited)
De dealer vertelde me dat het reservewiel een optie is, in plaats van standaarduitrusting, om gewicht te besparen en dus het brandstofverbruik te verbeteren. Als dat het geval is, zouden runflat-banden standaard af fabriek moeten zijn. Dat gezegd hebbende, ik neem aan dat de boekhouders bij FCA de cijfers hebben doorgerekend en zagen dat ze geld konden besparen door minder dure banden te monteren. Ik denk ook dat FCA denkt dat de demografie aangeeft dat Alfa Romeo-klanten eerder de pechhulp zullen bellen voordat ze een band verwisselen. We weten allemaal dat dit forum en zijn leden die demografie niet weerspiegelen. Wij zijn de "autofreaks" waarop FCA Alfa Romeo zou moeten richten. Helaas doen ze dat niet. Dus, van mijn zeepkist af... Ja, het zou fijn zijn als Alfa Romeo een reservewielset zou verkopen voor een prijs die ergens in de buurt komt van wat hij op de optielijst voor nieuwe auto's staat. Ze zullen je met tegenzin alle onderdelen verkopen waaruit de reservewielset bestaat, maar dan voor een waanzinnige prijs.

#27 ·
Ik heb de onderdelen geprijsd bij Mopar Parts | Jeep Chrysler Dodge RAM Fiat | Echte dealeronderdelencatalogus. Ze hebben alles behalve de "Bin-Floor":

19836

Het onderdeelnummer van de "Bin Floor" is 68493999AA. Als je op dat onderdeelnummer googelt, komt dit tevoorschijn:

19837

Dus op een gegeven moment hadden ze het op voorraad. De hele reservewielset kost je tussen de $1059,12 - $1205,12, plus belasting en verzendkosten.

Best gek voor iets dat standaard zou moeten zijn in een auto die niet met run flats komt...

#33 ·
Ik heb de onderdelen geprijsd bij Mopar Parts | Jeep Chrysler Dodge RAM Fiat | Echte dealeronderdelencatalogus. Ze hebben alles behalve de "Bin-Floor":

View attachment 19836

Het onderdeelnummer van de "Bin Floor" is 68493999AA. Als je dat onderdeelnummer googelt, komt dit tevoorschijn:

View attachment 19837

Dus op een gegeven moment hadden ze het op voorraad. De hele reservewielkit kost je tussen de $1059,12 - $1205,12, plus belasting en verzendkosten.

Best gek voor iets dat standaard zou moeten zijn in een auto die niet met run flats wordt geleverd...
Hallo,

Kunt u bevestigen dat het onderdeel voor de reservewielbak
68493999AA of 68413614AA is... in één thread wordt 6849 genoemd en in een andere thread wordt 6841 genoemd

#35 ·
Image
Dit is de factuur met de items waaruit de reservewielset bestaat. Het enige dat niet op de lijst staat, is de borgbout voor het reservewiel, "6511784-AA BOLT".

#36 ·
Achterkant van spaken... Alfa, Maserati en Speedline
Image

Image

Image

#38 ·
Kan iemand mij vertellen waar het rode touwtje in het reservewielcompartiment voor dient? Zijn er nog andere accessoires die ik zou moeten overwegen te kopen, behalve de standaard accessoires die hierboven voor de reservewielset worden genoemd? Ik heb een reservewiel in mijn 2019 Stelvio Lusso. Er zijn lege verzonken ruimtes die ontworpen lijken te zijn om iets specifieks vast te houden, maar ik weet niet zeker wat. Ik heb de compressor, de krik/sleutelcombinatie, plus de schroevendraaier en een i-bout. Geen van de laatste twee is logisch voor mij. Ik zie dat een gevarendriehoek is inbegrepen in voertuigen die buiten de VS worden verkocht. Wat zou er typisch nog meer in de open ruimtes zitten, zo ja?

#39 ·
Is het rode touwtje de noodontgrendeling van de gasklep? Ik dacht dat het dat wel eens zou kunnen zijn, maar ik heb er niet aan getrokken om het te controleren. Ik dacht dat die kennis met de tijd en de ervaring wel zou komen, dus besloot ik het te negeren.